Tallinnas on kaalutud igasuguseid trammiliinide variante (1)

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Langovits

Lisaks Rävala puiesteele on kaalutud trammiliinide rajamist veel üsna mitmesse kohta, selgub linnapea Taavi Aasa vastusest linnavolinik Jaak Juske arupärimisele.

«Lisaks Rävala puiesteele on kaalutud trammi viimist ka Gonsiori tänava ja Laikmaa tänava, Maneeži tänava ja Narva maantee kaudu. Kahjuks Hobujaama trammipeatuse läbilaskevõime seda ei võimalda. Samuti  koondaks see väga kitsasse südalinna lõiku kaks paralleelselt kulgevat trammikoridori, jättes samas kesklinnas suure ala trammiga katmata,» kirjutas Aas arupärimise vastuses.

Hobujaama trammipeatuse ülekoormatuse probleem tahetakse tema sõnul lahendada nii, et see viiakse Peatänava eskiisprojekti kohaselt uude asukohta Viru keskuse juurde enne Viru ringi. «Uued busside ja trammide ühispeatuste ooteplatvormid on kavandatud olemasolevaga võrreldes pikemad ja laiemad. Samuti on planeeritud täiendavad trammipeatused Narva maantee - Jõe tänava piirkonda, mis vähendab Hobujaama peatuste koormust. Rail Baltica reisiterminali ja Reisisadama vaheline trammitee trass on kavandatud läbiva trammiliinina Koplist sadama ja linnakeskuse kaudu Lennujaama mööda Hobujaama ja Laikmaa tänavat, peatustega Laikmaa tänaval Viru keskuse juures ja Rävala puiesteel. See loob linnasüdames alternatiivi kõige koormatumale lõigule Viru väljaku ja Maneeži peatuse vahel. Samuti on kavandatud trammitee Rävala puiesteele, mis koos täiendava trammipeatusega loob kesklinnas paremad võimalused sõitjate teenindamiseks,» selgitas linnapea.

Abilinnapea Züleyxa Izmailova ettepanek rajada trammitee Liivalaia tänavale ei ole Aasa sõnul mõistlik. «Liivalaia  tänavale on kindlasti mõistlik lisada täiendavaid bussiliine, kuid trammitee ehitamiseks ei ole see sobiv tänav, juba praegu on see liialt koormatud, mis ongi südalinnast tavatranspordi välja tõrjumise hind. Kogu tänava ulatuses ei ole ruumi rajada trammile eraldi koridori koos platvormidega. Tramm on jalakäiasõbralik ühistranspordi liik, mis peaks linnasüdant pigem läbima kui vältima ja sellest ümber sõitma,» arvas Aas.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles