Kihnu Veeteed on valmis jätkama laevaühenduse korraldamist Prangliga

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seni on Prangli vahet sõitnud ASi Kihnu Veeteed laev Vesta (pildil), aga peagi võib selle asemel sõita Tuule Liinide opereerimisel Wrangö.
Seni on Prangli vahet sõitnud ASi Kihnu Veeteed laev Vesta (pildil), aga peagi võib selle asemel sõita Tuule Liinide opereerimisel Wrangö. Foto: Küllike Rooväli

Kui Viimsi vallas korraldatud hanke tulemusena on praegu tekkinud olukord, kus reisilaev Wrangö Prangli saare elanikke ei teeninda, siis seni laevaveoteenust pakkunud AS Kihnu Veeteed kinnitab, et on valmis kasvõi asenduslaevaga vedusid jätkama. 

«Kihnu Veeteede jaoks on äärmiselt oluline, et Prangli saare elanikele oleks tagatud regulaarne ühendus mandriga. Laevaühenduse puhul on tegemist riiklikult elutähtsa teenusega, mille igakülgne toimimine peab olema tagatud. Mõistame, et praegune olukord, kus laev Wrangö on liinilt maas olnud, on tekitanud saare elanikele probleeme,» märkis ettevõtte juht Andres Laasma. 

Tema sõnul on Kihnu Veeteed laeva operaatorina pakkunud ajutisi lahendusi asenduslaeva näol. «Oleme teadlikud, et ajutised lahendused ei rahulda pikaajaliselt elanike vajadusi ja Wrangö peab liinile naasma. Prangli liini transpordiga tagamise vastutus lasub Viimsi vallal, kes peab seisma selle eest, et hanked viiakse läbi õigeaegselt, korrektselt ja tunnistatakse võitjaks pakkujad, kellel on selleks majanduslik võimekus, vajalikud kogemused ja eetiline ettevõtlustaust,» rääkis Laasma. 

«Me ei saa pealt vaadata kurioosset olukorda, kus liini hakkaks teenindama ettevõte, kelle omanik on teadlikult esitanud valeandmeid ettevõtte majandusliku olukorra kohta ja kel puudub referents ja kogemus laevaliikluse korraldamisel. See ei ole läbipaistev ja õiglane. Oleme valmis läbirääkimisteks, et Wrangö naaseks liinile. Samuti oleme igakülgselt valmis leidma koostöös vallaga lahendusi, mis on õiglased mitte ainult näiliselt, vaid ka tegelikkuses ja seaduse mõistes,» ütles Lasma. 

«Samuti juhime tähelepanu, et Kihnu Veeteed ettevõttena jätkas saare teenindamist ka olukorras, kus «parim» pakkuja läks sisuliselt enne liini teenindamise algust pankrotti ja oli reaalne oht laevaliikluse katkemiseks,» lisas Laasma. 

Viimsi vallavalitsus otsustas käesoleva nädala teisipäeval tunnistada Vjatšeslav Leedole kuuluva Tuule Liinid pakkumus Prangli liini hanke võitjaks, mille eest maksab Viimsi vald ettevõttele käibemaksuta 834 000 eurot. Varasema liini teenindaja, Rein Kilgile ja Kaspar Kokale kuuluva Kihnu Veeteede pakkumine oli samas 967 000 eurot.

Senine vedaja Kihnu Veeteed vaidlustas aga Leedo ettevõtete esitatud pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamise, kuna Leedole kuuluv Holostovi Kinnisvarahaldus nõudis Saaremaa Laevakompanii pankrotti, samuti viidati teiste ettevõtete maksuvõlgadele. Riigihangete vaidlustuskomisjon vaidlustust ei rahuldanud, kuid ettevõte vaidlustas selle kohtus.

Seejärel rahuldaski Tallinna halduskohus Kihnu Veeteede esialgse õiguskaitse taotluse ning keelas kuni 11. jaanuarini Viimsi vallavalitsusel Leedo firmaga lepingu sõlmimise.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles