Talvisel ajal Naissaarele pääsemiseks peab olema talvekindel veesõiduk või sellist alust omav tuttav paadimees. Vale riietuse või sobimatu alusega võib miinuskraadidega meresõit olla üpris ohtlik ettevõtmine, kuid korraliku varustuse ning köetava kajutiga alumiiniumpaadiga pole see palju suurem risk kui suvalise sõidujagaja autosse istumine.
Naissaare sadamas käib suuremahuline ehitustöö. 2019. aasta suve lõpuks peab seal valmima praktiliselt uus sadam, mis on võimeline teenindama parvlaevu, väiksemaid kauba- ja reisilaevu ning muidugi purjejahte, mootorpaate ja muid hobimeresõidukeid. Töö tellija on Naissaare sadamat haldav AS Saarte Liinid, peatöövõtja on OÜ Bauest ning süvenduse ja osaliselt vesiehituse alltöövõtja Merikuriiri OY Soomest.
Tänavu sügisel alanud sadama süvendus- ja renoveerimistööd on jõudsalt edenenud, kuid prognoose sadama valmimistähtaja kohta on hetkel liiga vara teha. Üldiselt on ehitus kulgenud plaanipäraselt, kui välja arvata novembris süvendustööde käigus leitud mürskudega seotud sekeldused. Põhja-Eesti pommigrupi ja mereväe miinituukrite abiga lahenes lõhkekehade transport ja kahjutuks tegemine viperusteta ja ehitus jätkub.
Sadamas askeldanud Naissaare kohalike elanike sõnul on tore, et sadam saab korda. Pisut paneb neid muretsema, mis olukord saab olema väikelaevade sildumisega järgmisel suvel, kui suure osa sadama akvatooriumist võtab enda alla vesiehitustehnika ja kaid ning juurdepääsuteed on remondis. Sadama haldaja ja ehitaja aga on kinnitanud, et laevade ja paatide juurdepääs Naissaarele on ujuvkaide abil pidevalt tagatud ka tööde ajal.
Sadamast kaugemal paistab talvine Naissaar olevat üpriski vaikne. Autojälgedeta metsateed on metssead üles tuhninud, rannas võib näha ainult jänese- ja metskitsejälgi. Kui õhutemperatuur mere kohal järsult langeb, tekib saare ümber udusein.