Elektrita on üle 13 300 majapidamise

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõrgepingeliin.
Kõrgepingeliin. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Tugeva tuule tõttu elektriliinidele murdunud puud ja oksad on põhjustanud elektrikatkestusi, mistõttu on Eesti Energia andmetel hetkel rikete tõttu vooluta enam kui 13 300 Jaotusvõrgu klienti.

Hetkel on rikete tõttu vooluta enam kui 13 300 Jaotusvõrgu klienti ja kõige rohkem on elektrikatkestusi Harjumaal Arukülas, Keilas, Viljandimaal, Pärnumaal ning Saare- ja Hiiumaal.

«Tegeleme täisvõimsusel elektrikatkestuste likvideerimisega, kuid tugeva tuule jätkumise tõttu tuleb samal ajal juurde ka uusi rikkeid,» selgitas Jaotusvõrgu juhtimiskeskuse juhataja Taivo Tõnne.

Rikete likvideerimisse on Jaotusvõrk kaasanud ka oma partnerite brigaadid, et taastada klientidele elektrivarustus esimesel võimalusel. Kokku kõrvaldab rikkeid 114 brigaadi.

Piirkondades, kus liinid on saanud mitmeid kahjustusi, võib rikke parandamine kesta kauem. Et vooluühendust taastada, tuleb rikkebrigaadidel leida kõik rikkekohad, eemaldada liinilt puud, püstitada mastid ja parandada või vedada uus elektriliin.

Elektrikatkestustest palub Jaotusvõrk teada anda helistades või saates SMSi rikkenumbrile 1343. Samuti saab rikkest teada anda veebilehe www.energia.ee/katkestused kaudu.

Et rikkekõnedele kiiremini vastata, on ajutiselt katkestatud klienditelefoni 1545 teenindamine. Kui elektririkete hulk väheneb, taastatakse ka klienditelefoni töö.

Eesti Energia selgituste kohaselt kuulete rikkenumbrile helistades esmalt automaatvastaja infot teadaolevatest riketest helistaja piirkonnas ja nende kõrvaldamise orienteeruvast ajast. Kui automaatvastajale loetud tekst juba sisaldab kliendi piirkonna rikkeinfot, pole vaja rikkest klienditeenindajale teatada, kuna selle likvideerimisega juba tegeletakse.

Kui automaatvastaja sõnum ei sisalda helistaja piirkonna riket, palub Jaotusvõrk helistajal jääda liinile ja ta ühendatakse klienditeenindajaga pärast automaatvastuse lõppu. Et vältida telefoniliini ummistumist, palub Eesti Energia korduvalt riketest mitte teada anda.

Eleringi kommunikatsioonijuht Liis Raadla kinnitas, et hetkel tormist põhjustatud katkestusi ega häiringuid Eleringile kuuluvatel 110 kV ja 330 kV liinidel ei esine ning tarbijatele on elektrivarustus tagatud.

Eile, 27. novembril kella 15.14 paiku langes puu Imavere-Põltsamaa liinile  ning seoses sellega jäid pärastlõunal 5 minutiks elektrita Põdra ja Põltsamaa, 30 minutiks Koigi ning 1,5 tunniks Imavere elektritarbijad.

Elering on sõltumatu ja iseseisev Eesti elektrisüsteemihaldur, mille peamiseks ülesandeks on kindlustada Eesti tarbijatele igal ajahetkel kvaliteetne elektrivarustus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles