Olav Osolin: paljud venelased arvavad, et nüüd ongi Tallinnas diskrimineeriv bussipeatus (4)

Sander Punamäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Muusikaettevõtluse Auhinnad 2018, Olav Osolin.
Eesti Muusikaettevõtluse Auhinnad 2018, Olav Osolin. Foto: Konstantin Sednev

Reklaamiekspert Olav Osolin pole kindel erakonna Eesti 200 valimisreklaami eetilisuses, sest konteksti tundmata on seda lihtne valesti mõista ja tõlgendada.

«Esimene probleem, mis inimestel tekkis, oli see, et kes on need üles riputanud. Seaduse järgi peab olema väga selgelt aru saada, kes on reklaami tellija. Peab olema kaubamärk või veebiaadress, et inimene suudaks identifitseerida reklaamitava,» ütles Osolin täna hommikul Vikerraadios.

«Kuid kui vaadata, et see oli kampaania sissejuhatus või tiiser, kus peabki tekkima inimestel tunne, et mis nüüd küll toimub ja tekitada furoori, siis sellisel kujul on see lubatud. Ja nagu näha meediast, siis oma eesmärgi ta täitis,» jätkas ta.

Kas eestlasi ja venelasi eraldi seisma kutsuv reklaam on seaduslik? «Reklaam ei tohi olla vastuolus heade kommete, tavadega ega diskrimineeriv. See reklaam on piiripealne. Kui oleks olnud reklaam, kus on öeldud, et valged seiske siia ja mustad siia, siis oleks asi selgem. Aga kas see on praegu rahvusi diskrimineeriv? Noh, nii ja naa,» mõtiskles Osolin.

«Kolmas küsimus on, kas selline reklaam on eetiline arvestades meie naabreid, kes seda mõnusasti ärakasutavad. Näiteks sattus mulle eile Venemaa propagandalehe Sputnik uudis ette sotsiaalmeedias. Seal polnud midagi kirjutatud, et see reklaam on valimiskampaania. Suur osa vene inimestest arvab, et ongi nii: eestlased on hulluks läinud ja teinud diskrimineeriva bussipeatuse,» ütles Osolin ja lisas, et pilt eestlasi ja venelasi eraldi seismapanevast bussipeatusest võib vene meedias ka tulevikus teises kontekstis kajastamist leida. 

Osolin märkis, et praegu ajab inimesed kahte lehte reklaami eetilisus. «Kes arvab, et see oli eetiline annavad oma hääle. Kes arvavad, et ei olnud, ei anna,» ütles Osolin.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles