Tallinki laeva õnnetuse põhjustas kütuse hulka sattunud merevesi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Regal Star.
Regal Star. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinki laeva Regal Stari õnnetuse mullu oktoobri lõpus Rootsi vetes põhjustas kütuse hulka sattunud merevesi, mille tõttu seiskusid aluse mootorid ja laev hakkas tormi käes triivima.

Ohutusjuurdluse keskus märgib oma värskes aruandes, et mullu 30. oktoobri hommikul väljus Regal Star vastavalt graafikule Kapellskäri sadamast. Kell 11.04 seiskusid aluse kõik abimasinad, mistõttu kadus ka laevast elekter ning peagi seiskusid ka peamasinad. Alus hakkas tormis triivima ning kuigi meeskond lasi vette paremparda ankru, ei peatanud see suurt laeva. Nii triiviski alus otsa Remmargrundi majakale ning peatus alles siis, kui vette oli lastud ka vasakparda ankur.

Kell 14.55 käivitati abimasinad, taastati elektrivool ning kell 18.42 pöördus laev tagasi omal jõul Kapellskäri sadamasse. Järgnenud tuukriülevaatuse käigus ei leitud kahjustusi laevakere veealuselt osalt. Kokkupõrke tagajärjel olid kahjustada saanud laevakere veepealne osa ning majaka Remmargrund pealisehitus.

Abimasinate seiskumise põhjusena selgitati välja diiselkütuse kulutankis olnud suur merevee kogus, mis pumbati masinatesse. Selgus, et korrosiooni tagajärjel olid tekkinud augud kütusetanki ventilatsioonitorule ning kuna nimetatud toru läbis mereveega täidetud ballasttanki, siis teatud täituvuse korral hakkas vesi läbi ventilatsioonitoru diiselkütuse tanki lekkima. Korrodeerunud ventilatsioonitoru vahetati pärast õnnetust välja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles