Joel Volkov: kohustus mitte lasta oma pead uudistesodiga reostada lasub meil endil

Paides algas II Arvamusfestival. Pildil on hetk ürituselt. Joel Volkov.

FOTO: PEETER LANGOVITS / PM/PEETER LANGOVITS/ Scanpix Baltics

Loovagentuuri Tank juht Joel Volkov rääkis Kuku raadio saates «Neeme Raud. Siin» uudistest kui meelelahutusest.

«Tänasel päeval see on elementaarne: uudised ongi põhimõtteliselt interneti ajastul suur meelelahutus,» ütles Volkov. «Inimesed käivad päevas mitukümmend tuhat korda – tundub mulle vähemalt iseenda põhjal – portaalides vaatamas, mis siis nüüd juhtunud on, ja suur pettumus, kui viie minutiga maailm ei ole muutunud. Vahel on, siis klikke tuleb nii kui muda.»

Kas nii-öelda uudiste-meelelahutus peidab endas ka reklaami, millega Volkov ise otseselt tegeleb?

«Paradoksaalsel kombel integreerivad maailma suured, globaalsed väljaanded, päris palju reklaami oma uudistesse. Aga Eestis see nii väga levinud ei ole. Pigem koondatakse kommertssõnumid sisuturunduse alla. Kui ma vaatan The Guardiani ja The New York Timesi, siis nad ikka kajastavad suuri kampaaniaid, lähevad meeleldi kaasa mingisuguste PR-sõnumitega.»

Nii et Eestis on seinad uudiste ja meelelahutuse vahel meedias seni täiesti olemas, usub Volkov.

Kuid uudistes on meilgi palju müra, selget provotseerimist, sõnumeid, mis pigem võiksid olla «valeuudiste» vallas. Kuid siin ongi tarbijal kohustus ise ka kriitiliselt loetavasse, kuuldavasse, nähtavasse suhtuda. Ning ka oma meediatarbimisele selged piirid seada.

«Me saame päevas mitukümmend tuhat sõnumit. Väga oluline oleks välja lülitada 21 000 sõnumit ja see oluline tuhat alles jätta ning võib-olla natukene nende peale mõelda. Me muidu reostame oma aja ja pea ära kogu selle sodiga, mis meile paisatakse eetrisse kogu aeg,» soovitas Volkov.

Täispikkuses kuula Joel Volkovi intervjuud SIIT

Tagasi üles