Omniva ekstöötaja: IT-arendusse kulus asjatult 600 postiljoni palk
«Mis kõige hullem... keegi ei taha vastutada.»

  • Kuna Omniva nägi ette, et pakiveo maht üha kasvab, otsustati luua uus tarkvara.
  • Kaks aastat tagasi tekkis ettevõtte juhtkonna ja arendajate vahel konflikt.
  • Töötaja väidab, et arenduse kulud kasvasid kordi.

Omniva juht Ansi Arumeel pareerib kõiki endise IT-tiimi süüdistusi: tema sõnul läks mõne aasta taguse konfliktiga kaduma vaid aeg, mitte raha.

FOTO: Eero Vabamägi

Omniva endine IT-töötaja väidab, et riigifirma tarkvarasüsteemidesse kulutati asjatult miljoneid eurosid ning omaaegsed äpardused viisid hiljem avalikkuse ette jõudnud probleemideni. Ettevõte vastab, et mõne aasta tagune arendus läks tõepoolest aia taha, kuid kogu raha läks sada protsenti asja ette.

Omniva ekstöötaja, IT-ekspert Jaak (pärisnimi jääb toimetuse teada) ärritus tõsiselt, kui nägi järjepanu ajakirjanduses teateid, kuidas Omnival tekkisid jõuluperioodil tõrked pakiäris ning kojukannet kummitab rahapuudus dotatsioonist hoolimata.

Ta väidab teadvat, et probleemide kese on miski, millest seni pole avalikult räägitud – äpardunud IT-projekt.

«Mis kõige hullem... keegi ei taha vastutada,» ütleb ta.

Pingutades veri ninast välja

Omniva nägi 2016. aastal ette, et pakiveo maht hakkab iga aastaga hüppeliselt kasvama. Praegu saab kinnitada, et kui kolm aastat tagasi saadeti läbi riigiettevõtte seitse miljonit pakki, siis mullu 14 miljonit.

Toona aimati, et senised IT-süsteemid kasvavat tulva välja ei kannata. Logistikat hallati läbi tarkvara, mis kandis nime EPLIS (Eesti Posti logistika infosüsteem). Pehmelt öeldes iidne programm. Analüüsidest selgus, et EPLIS peab vastu veel heal juhul kaks aastat. See oli veel optimistlik prognoos.

Tagasi üles