• EKRE liikmed ärgitavad fänne gallupites ja küsitlustes «õigesti» hääletama.
  • Nõnda luuakse mulje EKRE vaadete ja enamike inimeste soovide kattumisest.
  • Sel moel manipuleeritud tulemust võimendavad omakorda EKRE meediakanalid.

Erakonna poliitikud ja fännid mõjutavad üleskutsetega kinnises sotsiaalmeedia grupis teleküsitluste tulemusi ja veebikommentaariume.

Tellijale

«Tegemist pole iseenesest millegi kriminaalsega. Eetiliselt küsitavaks muudab selle tegevuse pigem küsitlustulemuste esitamine millegi muuna, kui nad on. Seda Uued Uudised teevad.»

Nimelt on mainitud grupis saanud traditsiooniks postitused, milles kutsutakse üles gallupites kindlal moel hääletama. Riigikogu liige Helle-Moonika Helme on viimaste aastate vältel EKRE sõprade suurim suunamudija. Tema postitusi laigitakse ja kommenteeritakse alati massiliselt, mistõttu annab tema agitatsioon ka parima tulemuse.

10. aprillil postitas Helme näiteks: «Kas usaldate EKRE ministrikandidaate? 13011 – JAH». Hiljem, kui telekanal tulemused kokku lõi, selgus, justkui toetaks 68 protsenti vaatajaid EKRE ministrikandidaate.

Helme on üleskutseid küsitlustes hääletada teinud aastate vältel üle mitmekümne korra. Seejuures on ta ka ise aktiivne hääletaja. Mõni aasta tagasi võitis just tema vaatajamängus 100 eurot puhtalt kätte.

Helme ja mitme teise aktiivse liikme eeskujul on hakanud traditsioonilisi postitusi tegema paljud teisedki. Samasisulisi üleskutseid leiab grupi lähiajaloost sadakond, mõni edukam, teine vähem.

Kuidas manipuleerida avalik arvamusega. Kõigepealt üleskutse... 

FOTO: Kuvatõmmis

... siis tulemus... 

FOTO: Kuvatõmmis

... ja lõpuks rõõm enda tehtud «tööst».

FOTO: Kuvatõmmis