Kaart: Eesti maanteede kõige ohtlikumad kohad

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaardil on märgitud 26 teelõiku, kus on viimastel aastatel toimunud enim inimohvritega õnnetusi. Kaardi suuremalt vaatamiseks kliki pildil.
Kaardil on märgitud 26 teelõiku, kus on viimastel aastatel toimunud enim inimohvritega õnnetusi. Kaardi suuremalt vaatamiseks kliki pildil. Foto: maanteeamet, graafik: Indrek Sammal

Postimees avaldab maanteeameti koostatud kaardi teelõikude kohta, kus on aastatel 2008 kuni 2010 toimunud enim inimkannatanutega liiklusõnnetusi. Kaardil märgitud lõigud ei ole pikad, valdavalt on tegu kuni 100 meetri pikkuste lõikudega riigimaanteel, kus kolme järjestikuse aasta jooksul on registreeritud vähemalt kolm inimkannatanuga liiklusõnnetust.

1. Tallinna-Pärnu maanteel pealinna piiril asuv tagasipöörde koht (km 13,80 – 13,81)
Üks jalakäija ja üks joobes jalgrattur ületasid sõiduradasid tagasipööret ootavate sõidukite varjust, leidmata teeületuseks turvalisemat kohta. Spetsialistide hinnangul ei ole ristmikul liikluskorralduslikke puudusi. Aastatel 2005-2007 toimus seal vaid üks jalgrattaõnnetus ja ka käesoleval aastal on seal olnud rahulik.

2. Karjaküla ristmik Tallinna-Paldiski maanteel (km 26,90 – 26,91)
Aastatel 2008-2009 oli ristmikul üks õnnetus jalakäijaga ja teine jalgratturiga, 2010. aastal lisandus sõiduauto teelt väljasõit. Et tänavu ega ka aastatel 2005-2007 selles kohas raskemaid liiklusõnnetusi ei toimunud, siiski nähakse tee edasise projekteerimise käigus ette rajada sinna jalakäijate ülekäigukoht.

3. Harku ristmik Tallinna-Paldiski maanteel (km 13,6 – 13,62)
Kõik kolm liiklusõnnetust olid kõrvalteelt ettesõidud peateel liikuvatele sõidukitele. Ka aastatel 2005-2007 registreeriti ristmikul kolm raskemat liiklusõnnetust, toona oli üks neist otsasõit pimedal ajal helkurita ja joobes olekus liikunud jalakäijale. Tänaseks on ristmikule paigaldatud foorid ja 2011. aastal seal raskemaid õnnetusi enam toimunud ei ole.

4. Ülenurme ehk nn lennujaamaristmik Tartu- Luhamaa maanteel (km 190,625 – 190,645)
Õnnetuste koondumiskoht oli siin ka aastatel 2005-2007, pärast mida rajati ohutussaarega jalakäijate ülekäigukoht. Põhjalikum ümberehitus on planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

5. Jälgimäe ristmik Tallinna ringteel (km 28,27 – 28,3)
Aastatel 2008-2010 registreeriti kolm raskemat liiklusõnnetust, probleeme tekitavad eelkõige raskeveokid. Viimane haagisveokiga õnnetus toimus alles 2011. aasta märtsis, augustis lisandus kahe sõiduauto kokkupõrge. Koht on olnud õnnetusterohke ka varem. Aastatel 2005-2007 kogunes neid kokku 9. Tänaseks on ristmik ümber ehitatud fooridega ristmikuks.

6. Tõrvandi raudteeülesõidu ristmik Tartu-Luhamaa maantee (km 188,215 – 188,245)

Eriti õnnetusterohked olid siin aastad 2006-2007, mil registreeriti kokku 10 inimkannatanuga liiklusõnnetust. Viimastel aastatel 2008-2010 oli siin igal aastal üks raskem liiklusõnnetus. Käesolev aasta on seni möödunud avariideta. Ristmikule on paigaldatud kollase vilkuva tulega foor. Põhjalik ümberehitus on planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

7. Ülenurme ristmik Tartu- Luhamaa maanteel (km 192,145 – 192,175).
Piirkonnas on õnnetusi olnud ka varem, põhiline probleem on konfliktioht otseliikuja ja pöördel olija vahel. Põhjalikum ümberehitus on planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

8. Kaarli ristmik Tallinn-Narva maanteel (km 102,06 – 102,1).
Õnnetused toimusid aastatel 2009-2010. Kolmest juhtumist kahes oli osaline pööret sooritanud haagisveok, neist ühe tagajärjed olid fataalsed. 2010.aastal ehitati ristmik ümber. 2011.aastal enam ristmikul õnnetusi ei ole olnud, kuid mõnisada meetrit Narva poole oli taas veoki ja sõiduauto kokkupõrge. Aastatel 2005-2008 ei registreeritud ristmikul ühtegi raskemat liiklusõnnetust.

9. Mahlamäe ja Paju tänava ristmiku piirkond Raplas
Aastatel 2008-2009 toimunud kolmest õnnetusest kahes oli ülekäigurajal teed ületanud jalakäija. Lisaks toimus sõiduauto ja rolleri kokkupõrge. Kuna õnnetuste koondumiskoht oli seal ka aastatel 2006-2007, on ristmik tänaseks ümber ehitatud kanaliseeritud ristmikuks. Lisaks on rajatud ohutussaar ja kohtvalgustusega jalakäijate ülekäigukoht. Ei eelmisel ega käesoleval aastal selles piirkonnas enam inimkannatanutega liiklusõnnetusi toimunud ei ole.

10. Paide piimakombinaadi esine Pärnu- Rakvere maanteel (km 89,505 – 89,545).
Sõidukite kokkupõrked sagenesid aastatel 2008-2009, ka käesolev aasta ei ole möödunud õnnetusteta. Aastal 2012 on ette nähtud liiklussaare ehitus ja jalakäijate ülekäiguraja ümberehitus. Lõplik lahendus teostub ringristmikuna Reopalu – Mäo eelprojekti realiseerimisel.

11. Lähte ristmik Tartu-Jõgeva maanteel (km 10,858 – 10,9)
2008.aastal oli siin kaks õnnetust, mille põhjustasid joobes roolikeerajad. Koondumiskoht oli siin ka aastatel 2005-2007. 2009. aastal ehitati ristmik ümber. Käesoleval aastal ei ole seni õnnetusi registreeritud.

12. Lagedi ristmik Tallinna ringteel (km 3,68 – 3,725).
Aastatel 2008-2010 on toimunud kolm sõidukite kokkupõrget, neist ühel juhul puudusid autol pimeda ajal esituled. Viimase õnnetusena registreeriti käesoleva aasta talvel kahe raskeveoki kokkupõrge. Aastatel 2006-2007 toimus ristmikul kokku neli inimkannatanuga liiklusõnnetust. Ristmikul on lubatud suurim sõidukiirus piiratud 70 km/h.

13. Kirisaare ristmik Pärnu-Rakvere maanteel (km 101,912 – 101,962)
Aastatel 2008-2009 toimus kokku kolm ettesõitu peateel liikujatele, neist ühe põhjustas juhtimisõiguseta roolikeeraja. Ei mullu ega käesoleval aastal ega ka aastatel 2005-2007 raskeid õnnetusi ei toimunud. Sellegipoolest on 2012.aastal plaanis koos Mäo – Roosna-Alliku teelõigu rekonstrueerimisega rajada ristmikule liiklussaared ja valgustus.

14. Kapu ristmik Tartu-Jõgeva-Aravete maanteel (km 81,55 – 81,6)
Kolm õnnetust toimusid 2009.aastal ja kõigil kolmel juhul oli tegu kõrvalteelt ettesõitmisega peateel liikujale. Viimane õnnetus toimus 2011.aasta suvel, kui eakas jalgrattur sõitis ette peateel liikunud raskeveokile. Aastatel 2005-2008 siin õnnetusi ei registreeritud. 2010.aastal ehitati ristmik ümber ja rajati valgustus.

15. Urge ristmik Tallinna- Rapla (km 26,03 – 26,1)
Aastatel 2008-2009 toimunud kolmest õnnetusest ühe põhjustas joobes juht. Ei mullu ega tänavu seal enam raskeid õnnetusi toimunud ei ole. Võimalikku liiklusohtu ei ilmnenud ka aastatel 2005-2007. Spetsialistide hinnangul ei ole ristmikul liikluskorralduslikke puudusi.

16. Tabasalu kauplus esine Tallinna- Rannamõisa teel (km 6,08 – 6,14)
Õnnetused toimusid aastatel 2009-2010. Neist kaks olid otsasõidud jalakäijale – ühel juhul puudus jalakäijal pimeda ajal helkur, teisel juhul ei märganud eakas juht tihedas vihmasajus teeületamisele asunud jalakäijat. Ühes õnnetuses sõitis kogemusteta autojuht liigsuurel kiirusel teelt välja. Ekspertide hinnangul ei ole teelõigul liikluskorralduslikke puudusi.

17. Külitse järve ümbrus Tartu- Valga maanteel (km 142,791 – 142,891)
Aastatel 2008-2009 sai teelõik kurikuulsaks pimeda ajal helkurita liikunud jalakäijate poolest. Hukkus kaks jalakäijat, kellest üks oli lisaks purjus, vigastada sai ka kaks last.
Teelõigu ümberehitus toimus 2010.aastal ja hiljem on koht püsinud õnnetustevaba.

18. Rapla linna jääv teelõik kirikust jõeni Tallinna- Rapla maanteel (km 47,37 – 47,45)
2008-2009 aastatel toimusid seal erinevat liiki õnnetused, ühiseks nimetajaks ehk algaja juht.
Tänaseks on kiriku ja jõe vaheline teelõik on ümber ehitatud. Kiriku juurde on rajatud ringristmik. Kahel viimasel aastal ei ole seal enam õnnetusi toimunud, rahulikud olid ka aastad 2005-2007.

19. Tõrvandi ristmik Tallinna- artu maanteel Rehe hotelli juures (km 188,345 – 188,445)

Aastatel 2008-2009 toimus siin kolm inimvigastusega eri liiki liiklusõnnetust,
Ümberehitus on planeeritud Tartu ringtee ehituse käigus.

20. Tõrva linna keskel olev ristmik Valga-Uulu maanteel (km 27,8 – 27,9)
Kolm õnnetust toimusid aastatel 2008-2009, neist ühel juhul oli juht joobes.
Teelõigul ei ole liikluskorralduslikke puuduseid, viimased ümberehitused olid aastatel 2001-2002. Liiklusõnnetused on tingitud liiklusseaduse nõuete eiramisest eeskätt jalgratturite ja mootorratturite poolt. Pärast 2009.aastat on ristmikul taas sama rahulik nagu perioodil 2006-2007.

21. Vaabina ristmik Võru-Kuigatsi-Tõrva maanteel (km 21,8 – 21,9)
Kokku kolm sõidukite kokkupõrget toimus aastatel 2009-2010. Ei varem ega hiljem pole seal raskemaid õnnetusi esinenud. Spetsialistide hinnangul on ristmiku ristumisala suhteliselt lai ja juhtide tähelepanu võib hajuda. Võimaluste avanemisel tuleb ristmik ümber ehitada.

22. Nehatu silla piirkond Tallinna-Narva maantee alguses (km 10,4 – 10,5)
Koht on tuntud juba aastaid nii pimeda ajal helkurita liikunud jalakäijate kui ka joobes juhtide poolest. Hetkel käib teelõigu ümberehituse projekteerimine.

23. Maksimarketi esine Tallinna-Pärnu maanteel (km 14,4 – 14,5)
Õnnetustest on ülekaalus ees aeglustunud sõidukile tagant otsasõidud, 2008.aastal hukkus siin pimeda ajal helkurita teed ületanud jalakäija. Liiklusohtlik teelõik kaob seoses TOP-i sõlme ehitusega. Rajatakse ka jalakäijate tunnel.

24. Rannamõisa kiriku esine Tallinna- Rannamõisa teel (km 9,3 – 9,4)
Sõidukite kokkupõrked sagenesid pimeda ajal ja talveoludes aastatel 2008-2010.
2012. aastal ehitatakse teelõik ümber, mille käigus rajatakse ka ohutussaartega jalakäijate ülekäigukoht.

25. Kuivajõe ristmik Tallinn- Tartu maanteel (km 37,1 – 37,2)

Erinevat liiki õnnetusi on siin toimunud aastatel 2009-2010, probleeme on ilmnenud ka varem. Seni viimane raskem õnnetus toimus 2011.aasta augustis. Aruvalla – Kose teelõigu rekonstrueerimise käigus ehitatakse siia uus liiklussõlm.

26. Tõitoja ristmik Tallinna-Pärnu- Ikla maanteel (km 168,6 – 168,8)
Ristmiku piirkonnas paikneb tankla koos söögikohaga, välja on ehitatud kõik vajalikud pöörde- ja kiirendusrajad. Samas toimus aastatel 2005-2010 igal aastal mõni raskem õnnetus, ülekaalus kõrvalteelt ettesõidud peateel liikujale, kusjuures nähtavus on hea. Võimaluste avanemisel projekteeritakse ja rajatakse ristmiku kõrvalharudele tilgakujulised ohutussaared, mis aitavad vähendada kiirust peateele väljasõidul.

Tagasi üles