Autod teevad häirekeskusse aina rohkem hädaabikõnesid

Liiklusõnnetus. Pilt on illustratiivne.

FOTO: PPA

Häirekeskus saab aina rohkem hädaabikõnesid otse autodelt, mis on õnnetusse sattunud. 

Täpsemalt on tegu autodele paigaldatud hädaabiteavitussüsteemiga eCall, mis teeb sõiduki õnnetusse sattudes automaatse hädaabikõne, kirjutab ERRi uudisteportaal.

Tänavu on seitsme kuuga tulnud sama palju kõnesid kui mullu terve aastaga kokku.

Põhja prefekt Kristian Jaani edastas sellel nädalal Twitteris: «Reageerisime avariile, kus väljakutsujaks oli auto ise ehk #eCall. Osa tegelasi pani meie saabumisel plehku ehk tõenäoliselt nad ise kõnet polekski teinud. Aga no meie teenistuskoera eest kaugele ei jõua. Osa vajas avarii tõttu tegelikult ka arstiabi.» 

Kuid automaatsed hädaabikõned ei piirdu juba praegu ainult eCall-iga. «Hiljuti sai häirekeskus näiteks paar kõnet, mille algatajateks olid nutikellad,» rääkis häirekeskuse planeerimisgrupi juhataja Martin Kajaste, kelle sõnul said mõlemad kõned alguse läbi kellades oleva süsteemi, mis tuvastab kukkumist ning pärast seda helistab automaatselt häirekeskusesse.

Tagasi üles