Piiril tuleb maksta ootealatasu ka seda kasutamata

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Narva piiripunkt.
Narva piiripunkt. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Riigikogu keskerakondlasest saadik Vladimir Velman uurib õiguskantsleri käest, kas on õiglane võtta ootealatasu sõidukilt, mis seda ala tegelikult ei kasuta ja otse piirile sõidab.

«Teadaolevalt tuleb autojuhtidel tasuda nii piiriületuse broneerimistasu, mis 2011. aastal toimuvale piiriületusele maksab 1 euro, kui ooteala tasu, mille suurus sõltub ootealast ja sõiduki kategooriast (veoautole näiteks 14 eurot),» kirjutab saadik õiguskantslerile saadetud kirjas.

Riigipiiri seaduse kohustab piiriületajaid kasutama ooteala ja maksma ooteala kasutamise eest teenustasu. «Selline regulatsioon on tekitanud autojuhtides pahameelt, kuna sageli on ooteala tühi ja auto suunatakse kohe edasi piiriületuspunkti,» kirjutab saadik.

Siseministeerium aga vastas Velmani sõnul antud küsimusele, et isegi juhul, kui ootealal ei ole parasjagu ühtegi sõidukit ning ootealale saabunud sõiduk suunatakse järjekorda võtmise ja järjekorrakoha õigsuse kontrollimise järel piiripunkti, siis on tegemist ooteala teenuse kasutamisega sõiduki poolt. Seega on ooteala haldaja õigustatud ministeeriumi hinnangul võtma ooteala kasutamise eest riigipiiri seaduses sätestatud tasu.

Velmani sõnul aga sätestab riigipiiri seaduse teine paragrahv, et kui sõiduk on suunatud piiriületuse ootealale, kuid ei kasuta tegelikult piiriületuse ooteala teenust ja suunatakse kohe piiriületuseks piiripunkti, siis piiriületuse ooteala kasutamise eest tasu ei võeta.

Saadik soovib teada õiguskantsleri hinnangut ooteala kasutamise kohustuslikkuse ja selle eest võetava tasu õiguspärasuse kohta olukorras, kus sõiduk suunatakse tühja ooteala tõttu kohe piiriületuspunkti.


Rahvusvahelisi autovedajaid koondava assotsiatsiooni juhi Toivo Kuldkepi sõnul oleks praeguse olukorra lahenduseks see, kui esimesed kolm tundi parklas oleksid tasuta. Nendele, kes tahavad parklas kauem viibida, määrataks hind vastavalt nõudmisele-pakkumisele.

«Muide, vastavasisulise ettepaneku on teinud ka Venemaa autovedajate assotsiatsioon ja transpordiministeerium majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumile. Meie oleme nende ettepanekuga solidaarsed,» ütles Kuldkepp.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles