Päevatoimetaja:
Margus Martin

Erakonnad maksavad valimisreklaami eest turu keskmisest mitu korda rohkem (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Suurema läbipaistvuse saavutamine valimisreklaami rahastamises peaks olema eelkõige erakondade endi huvides, leiab erakondade rahastamise järelevalve komisjoni juht Liisa Oviir (SDE).
Suurema läbipaistvuse saavutamine valimisreklaami rahastamises peaks olema eelkõige erakondade endi huvides, leiab erakondade rahastamise järelevalve komisjoni juht Liisa Oviir (SDE). Foto: Mihkel Maripuu

Lisaks sellele, et Isamaa ja Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) said riigikogu valimiste eel teistest soodsama hinnaga reklaami, kulutasid kõik parlamendierakonnad valimiste eel reklaamile turu keskmisest oluliselt rohkem, selgus erakondade rahastamise järelevalve komisjoni (ERJK) parlamendierakondade reklaamimahtu ja hinnangulist maksumust võrdlevast analüüsist.

​Kõik parlamendierakonnad kulutasid telereklaamile reklaamituru keskmisest rohkem. Trükireklaami sai alla turu keskmise hinna vaid EKRE.

Numbrid näitavad erakondade deklareeritud kulu ja Kantar Emori uuringust selgunud hinnangulist turuhinda. Kui nende kahe suhe on «üks», on erakond maksnud täpselt keskmist turuhinda, aga kui üle ühe, siis vastavalt üle keskmise turuhinna. Analüüsist selgus, et Keskerakond maksis hinnanguliselt 3,2; sotsid 2,9; EKRE 2,6 ning Reformierakond 2,4 korda turu keskmisest rohkem. Isamaa tulemus 1,7 tähistab soodsaimat telereklaamitehingut.

Kantar Emori AdExi uuringust selgub, et hinnanguliselt kulutas Isamaa enim telereklaamile Kanal 2-s.

Ka Reformierakond kulutas hinnanguliselt enim just telereklaamile Kanal 2-s.

Märksõnad

Tagasi üles