Kõrvalise abita võidetud meistritiitel

Karl-Joosep Küngas
Copy
Ott Tänak meistritiitli toonud Toyotat suudlemas.
Ott Tänak meistritiitli toonud Toyotat suudlemas. Foto: REPORTER IMAGES/EPA

Äsja lõppes Eesti spordi jaoks üliemotsionaalne nädalalõpp, kui viimaks kerkis meie riigi ühe populaarseima spordiala – rallisõidu – esindaja maailma tippu. Ott Tänak ja Martin Järveoja jõudsid oma aja ära oodata ning Kataloonia MM-rallil kindlustati ihaldatud meistritiitel. See kõik on äärmiselt võimas, kuid veel vägevamaks teeb selle sündmuse asjaolu, et triumf saavutati peamiselt ilma meeskonnakaaslaste abita.

Üha rohkem räägitakse sellest, et ühe või teise rallimeeskonna liidreid aidatakse rohkemal või vähemal määral. Nii mitmelgi osavõistlusel sel hooajal oleme näinud, kuidas Citroëni liidrile peab loovutama koha Esapekka Lappi või talle tehakse uuendused alati varem kui soomlasele. Sarnane on süsteem ka Hyundai leeris, kus Thierry Neuville sai kaaslastelt üha enam abi. See, et teistelt punktide korjamiseks kasutati lausa viit sõitjat (Lisaks Neuville’ile veel Andreas Mikkelsen, Sé​bastien Loeb, Dani Sordo ja Craig Breen), on meeskondlikus arvestuses küll võimas teguviis, kuid nii mõnelgi korral tuli nendel meestel võtta kuskilt karistussekundeid, et liider ette tõuseks. Tänakul sellist luksust polnud, sest enamasti ei jõudnud Toyota teisi autosid juhtinud Jari-Matti Latvala ja Kris Meeke eestlase tempos püsida ning see näitab, et saarlane on tänavuse hooaja selge valitseja. «Ott on täiesti imeline! Me kõik näeme, kui kiiresti ta sõidab ja millise meelekindlusega punktikatsetelt maksimumi nopib. Viimasel rallil oli tal ülisuur pinge,

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles