Eesti disainifirmad paotavad ust Jaapani turule

Neeme Raud
Copy
Töö selle nimel, et Eesti disainifirmad saaksid Tokyo suurel sisekujundusmessil Interior Lifestyle Living osaleda, kestis aasta.
Töö selle nimel, et Eesti disainifirmad saaksid Tokyo suurel sisekujundusmessil Interior Lifestyle Living osaleda, kestis aasta. Foto: Johanna Tammsalu, Tamma Design

Tegelikult võiks 24 Eesti disaini- ja mööblifirma eelmise nädala ühiskülastust Jaapanisse nimetada lausa sõbralikuks suurdessandiks. Väikese Eesti mõttes oli see suur tulemine: nii palju Eesti loomemajandusefirmasid ei ole end samal ajal kunagi Jaapanis tutvustanud.

Samas on pealkirjas sisalduv ettevaatlik viide, et ust Jaapanisse alles paotatakse, omal kohal, sest Jaapani turule tulek ei ole kerge, turg on kaitstud ja regulatsioone palju. Ning jaapanlastega ärisuhete loomiseks on ennekõike vaja aega, kannatust ja järjepidavust, korrutasid Tokyos kõik Jaapani ärikultuuri juba pisut tundvad eestlased.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles