Biokütuse põletamine on saatanast, elektriautode laadimistaristu vajaks üle mõistuse suurt elektrivõimsust ning raudtee elektrifitseerimise asemel tuleks hankida vesinikurongid – need mõtted jäid kõlama riigikogu vesinikutehnoloogia toetusrühma eilsel koosolekul.
Tellijale
Riigikogu uurib vesinikuenergeetikat (9)
Peakõnelejad olid tahkoksiid-kütuseelemente tootva ettevõtte Elcogen juht Enn Õunpuu ja akadeemik Enn Lust. Kütuseelementidega on võimalik toota elektrit põlemise ja saasteta. Tooraineks vesinik ja jääkproduktiks vesi.
«Tulevik on paratamatult see, et transport elektrifitseerub, sellest me ei saa üle ega ümber. Küsimus on selles, kuidas elekter autosse saab. Täna torkame juhtme seina, laadime aku täis ning sõidame talvel 100 kilomeetrit ja suvel 200. Kui ostame väga kalli auto, siis võibolla 400–500 kilomeetrit,» rääkis Õunpuu.