Lahkumine magalast: mees, naine ja uue teatri mänguväljak

Karin Allik
, teatrikriitik
Copy
Märt Avandi on Mees ja Maarja Mitt-Pichen on Naine. Kes on Mees Naisele ja Naine Mehele, pole lihtne öelda.
Märt Avandi on Mees ja Maarja Mitt-Pichen on Naine. Kes on Mees Naisele ja Naine Mehele, pole lihtne öelda. Foto: Gabriela Liivamägi/Tartu Uus Teater

Märt Avandi on Mees ja Maarja Mitt-Pichen on Naine. Mees võib vahel olla see, kes naise oma varju jätab, aga naine jälle see, kes meest liiga kammitseb. Mees võib olla ka vaba, naine võib olla ka iseseisev.

Kuigi neid variante leidub veel mustmiljon, üritab Ivar Põllu oma uues nostalgiavabas autorilavastuses «Anne lahkub Annelinnast» kõik võimalused kondenseerida kahte tegelasse. Kujutades suhet ühe naise ja ühe mehe vahel, asetab Põllu luubi alla inimesed, kes tunnevad end nähtamatuna.

Mõnes mõttes vanamoodne, teisalt metsik ettevõtmine, ütleb Põllu ise pressiteates. Metsik on see sellepärast, et Tartu Uue Teatri lavastustes antakse näitlejatele harva võimalus mängida algusest lõpuni ühte rolli, ja seda ilma ruumi- või ajahüpeteta, nagu «vanamoodsale» teosele kohane.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles