Hiina turule pääsemine eeldab ülirangete kvaliteedinõuete täitmist (1)

Riina Martinson
, Maa Elu toimetaja
Copy
Valio Eesti tegevdirektori Maido Solovjovi sõnutsi nad Hiinale ei panustada, sest juustukultuur on seal alles kasvamas ja tarbimine veel väike. „Ekspordime 25 riiki ja eesmärk on olemasolevates riikides rohkem müüa,” ütles ta.
Valio Eesti tegevdirektori Maido Solovjovi sõnutsi nad Hiinale ei panustada, sest juustukultuur on seal alles kasvamas ja tarbimine veel väike. „Ekspordime 25 riiki ja eesmärk on olemasolevates riikides rohkem müüa,” ütles ta. Foto: Mihkel Maripuu

Kui meie siin Eestis arvame Hiinast tuleva kauba suuresti pahnaks ja oletame, et seal maal ei teata kvaliteedist midagi, siis meie piimatööstuste kogemus ütleb, et Hiina turule pääsemise kvaliteedinõuded on üliranged ja nende täitmine eeldaks nii mahukaid investeeringuid, et tihtilugu osutub eksport sinna ebamõistlikult kalliks.

Hiina turg on siinsetele piimatootjaile avatud kolm aastat ja Hiina vastavasse registrisse on kantud viis Eesti piimakäitlemisettevõtet. Seni on ekspordivõimalust kasutanud vaid E-Piim.

E-Piima juhatuse esimees Jaanus Murakas tõdes, et Aasia riikide kvaliteedinõuded toidule on hoopis rangemad kui Euroopa Liidus. „See oli väga suur vaev,” ütles ta Hiina turule jõudmise protsessi kirjeldades.

Juba see võttis aastaid, et Hiina üldse lubaks Eesti piimatooteid oma turule. Kui ükskord riigid kokkuleppele jõudsid ja lepingud allkirjastasid, said ettevõtted hakata otsima kliente ja seejärel algas meie ettevõtete auditeerimine sealsete ostjate poolt. Kontroll ei toimu pelgalt dokumentide põhjal, vaid eksportivatest riikidest käiakse ka siinseid tehaseid regulaarselt kontrollimas.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles