Merendusvõimekus on kriisiajal strateegiliselt tähtis

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Koostöös valitsusega saatis Tallink erandkorras Saksamaale laeva Romantika, et tuua ära piiride sulgemise tõttu Euroopasse lõksu jäänud inimesed ja sõidukid. Pildil Saksamaal Sassnitzis Romantika pardale saabujad.
Koostöös valitsusega saatis Tallink erandkorras Saksamaale laeva Romantika, et tuua ära piiride sulgemise tõttu Euroopasse lõksu jäänud inimesed ja sõidukid. Pildil Saksamaal Sassnitzis Romantika pardale saabujad. Foto: Eero Vabamägi

Euroopa piiridel ja maanteedel toimuv näitab ilmekalt, et Eestile, Euroopa Liidule ja kogu maailmale on merendus strateegiliselt väga tähtis, kinnitavad merendusasjatundjad.

Veeteede ameti peadirektor Rene Arikas ütles, et hea tõestus meretranspordi tähtsusest kriisiolukorras on Tallinki erireisid lõksu jäänud Eesti inimeste kodumaale toomiseks, kui riigipiirid reisijatele ning väikesõidukitele pandi kinni. Piirikontrollide ja lennuliikluse vähenemise tõttu on raskendatud ka kaubavedu, mis meritsi aga toimib.

«Üle 80 protsendi rahvusvahelisest kaubavahetusest käib meritsi ning globaalses kriisis näitab merenduse osakaal juba praegu märgatavat kasvutrendi,» kinnitas Arikas, lisades, et mida rohkem on Eestis laevandusettevõtteid, seda paremini saab riik luua sõltumatud transpordikoridorid ja tarneahelad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles