Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit

Maakivid on taas hinda läinud

Copy
Maakivid, millest ehitatakse kaldakindluseid ning ka põllumaale piirdeid.
Maakivid, millest ehitatakse kaldakindluseid ning ka põllumaale piirdeid. Foto: Arvo Meeks

Maakivid on suurte ehitusobjektide tõttu taas hinda läinud ning tihti tuleb ettevõtjal kaldakindlustuse või muu rajatise tarvis kive tuua kümnete kilomeetrite kauguselt.

Ettevõte Valicecar, mis rajab Valgeranda kaldakindlustust, pidi maakive tooma Koongast ja Pärnu-Jaagupist, kuigi suurema heameelega oleksid nad pigem kasutanud lähemalt kättesaadavat materjali, vahendas «Aktuaalne kaamera». 

Näiteks põldudel asuvatele kiviaunadele, mis tekkisid maaparandustööde käigus, ei pääse olematu talve tõttu ligi ja suvel kasvab seal juba mingi põllukultuur ja teeäärsed aunad on juba ammu tühjaks tehtud.

«Kuna nii palju on ehitusi käimas siin - just lõppes Sindi pais ja järjest sadamaid tuleb -, siis kive on üha raskem kätte saada,» rääkis ValiceCari omanik ja juht Vallo Kappak.

«Palju aastaid tagasi veeti Kihnust Kihnu laevastikuga kive Pärnusse ja ka Riiga ja veel kaugemale,» ütles Kappak, lisades, et muulid, Pärnu tänavad, majade vundamendid on enamuses rajatud Kihnu kivide peale, kuid nüüd talle tundub, et Kihnus on kivid otsas. 

Tagasi üles