Reformierakond on sotsiaalmeedias reklaaminud kriisist väljumise ning lisaeelarvega seotud ideid. Reformierakonna peasekretäri Erkki Keldo sõnul plaanitakse sama taktikat eriolukorras jätkata.
«Inimesed kindlasti ei oota poliitikutelt praegu punktinoppimist, vaid sisulisi ja selgeid sõnumeid, kuidas me kriisiga toime tulema ja sellest väljume,» lisas Keldo.
Oma mõtteid kriisist väljumise kohta on reklaami abil võimendanud ka sotsiaaldemokraadid. Erakonna peasekretäri Rannar Vassiljevi sõnul reklaamitakse postitusi sõltuvalt teemast ja sõnumist, mitte eriolukorrast. «Eraldi suuri kampaaniaid ei tee, pigem eeldame, et kui asjal on sisu, levib see loomulikult,» lisas Vassiljev.
Valmistuvad valimisteks
Suhtekorraldaja Meelis Kubitsa sõnul ei ole erakondade soov kriisiteateid edastada taunimist väärt, küsimus on sõnumite sidumises riigikogu või valitsuse otsustega ning edastamiseks kasutatavates kanalites.
«Riigi regaale kasutatakse oma erahuvide realiseerimiseks, mis vajab templit mällu,» sõnas Kubits.
Tema sõnul on selge, et Keskerakonna amoraalne kampaania on eriolukorra üks murdehetki. ««Teie istuge kodus ja lugege Kesknädalat, meie naaseme endiste liistude juurde». Pole vist tarvis lisada, kui ohtlik see signaal ühiskonnale oli,» selgitas Kubits.
Ta täpsustas, et kui minister allkirjastab mõne lepingu või käib lennujaamas kaubal vastas, siis see on tema (hästi tasustatud) töö, mitte kangelastegu ega parteilise ülesande täitmine.
«Riiklike otsuste esitlemine partei ja isiklike töövõitudena on alati kahtlane, kuid kriisis nõelab topelt. Sama puudutab Facebookis antavaid lubadusi,» selgitas Kubits, kelle sõnul kordub ajalugu farsina. Kui 30 aastat tagasi murti lahti võiladusid, siis nüüd ootavad meid ees kampaaniad stiilis «meie avasime kaubanduskeskused» ja «meie taastasime lennuliikluse».
Kommunikatsioonikonsultant Raul Rebane näeb sotsiaalmeedias aktiviseerumise põhjusena peagi lähenevaid valimisi.
«Tuleb sisse võtta positsioonid. Aga see on alles algus, suured lained tulevad valimiste lähenedes. Sedapuhku kolib valimispropaganda suuresti sotsiaalmeediasse,» selgitas Rebane.
Ta lisas, et teatud gruppides populism töötab ja sotsiaalmeedia on hea koht selle levitamiseks.
«Populismi ja poliitika keel muutub sarnasemaks, latid lastakse allapoole ja see tundub uus normaalsus. Tulemuseks on muidugi probleemide lahendamiseks kehvemini ette valmistatud poliitikute tulek võimu juurde,» selgitas Rebane.
Ta lisas, et ka vihameedia aktsepteeritavus on Eestis juba praegu saavutanud ohtlikult kõrge taseme, mis läheb kriisi arenedes ilmselt veel hullemaks. «Kui me valimiste lähenedes ise pidurit ei tõmba, siis tulevad vastikud valimised,» ennustas ta.