Tarbijakaitse lõpetas Lastefondi reklaamide suhtes menetluse
Lisatud TTJA kommentaar

TTJA alustas kaebuste alusel Lastefondi reklaamide suhtes menetust, kuna seal on kujutatud lapse otsaesisel triipkoodi.

FOTO: Tartu ülikooli lastefond

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) alustas Lastefondi reklaamide «Eesti kalleimad lapsed» suhtes menetlust, kuid otsustas selle pärast fondilt selgituste saamist lõpetada.

Lastefond teatas eie õhtul sotsiaalmeedias, et TTJA andis aega reklaamide kõrvaldamiseks esmaspäeval kella 9ni. Täna täiendas Lastefond postitust ja teatas, et TTJA lõpetab SA Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi kampaania suhtes menetluse.

Menetluse lõpetamise teates öeldakse, et hoiatus koostati ametisse saadetud pöördumistele tuginedes ja, et selliste hoiatuste tegemine on ameti tavapärane tegevus riikliku järelevalve teostamisel, teatas Lastefond.

Lastefond teatas varem, et TTJA peab reklaami, milles lapse nägu katab triipkood, vastuolus heade kommete ja tavadega, sest kujutab last toote või asjana.

SA Tartu Ülikooli Lastefond selgitas sotsiaalmeedias, et reklaamis kujutatud fototöötluse puhul on tegemist visuaalse metafooriga – triipkoodi kui visuaalse kujundi abil öeldakse midagi muud kui selle otsene tähendus.

TTJA kommunikatsiooni peaspetsialist Kristi Väät selgitas, et kuna ametini jõudis mitu kaebust selle reklaami kohta, pidas TTJA vajalikuks algatada menetluse.

«Tavapäraselt alustame menetlust kaebuste asjaolude uurimisega, nii ka seekord. Me pöördusime SA Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi poole selgituse saamiseks, et küsida teise osapoole arvamust. Oma pöördumisega andsime teisele poolele võimaluse selgituste andmiseks, et alles seejärel teha lõplik otsus. Täna saame öelda, et oleme nende selgitused kätte saanud ning meie jaoks on need piisavad menetluse lõpetamiseks,» märkis Väät.

Ta lisas, et hea tava reklaamis on ühiskondlike väärtushinnangute kogum, kokkulepitud käitumisviis, mis peaks põhinema empaatial ja laiema pildi nägemise oskuses.

«Tunnustame SA Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi tööd ning peame juhtunut kahetsusväärseks. Lisaks teeme ettepaneku reklaamiettevõtetele, et võiksime pärast kriisi koos maha istuda ja ühiselt arutada, kuidas selliseid vastuolusid edaspidi vältida,» lisas Väät.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles