Kriis käivitas Kalamatsil tootearenduse

Tiit Efert
Copy
Üks Kalamatsi kits annab päevas keskmiselt neli liitrit piima.
Üks Kalamatsi kits annab päevas keskmiselt neli liitrit piima. Foto: Tiit Efert

Kui keset Eestit Esna külas kitsi kasvataval ja juustu valmistaval Kalamatsi Meiereil jäi nõudluse vähenedes piima üle, ei raatsitud seda raisku lasta, vaid algas tootearendus.

„Usun, et paljud Eesti meiereid jõuavad aasta teises pooles turule uute toodetega, mida hakati eriolukorra tõttu arendama, sest piima polnud kuhugi panna,” rääkis Kalamatsi Meierei perenaine Aita Raudkivi.

Kalamatsil on ette võetud näiteks juustu laagerdamine. „Eks paistab, mis välja tuleb. Aga üllatusi, loodetavasti häid, on oodata teisigi,” lubas Aita, kes veab meiereid abikaasa Jaaniga. Neil on neli last, kellele jõeäärses metsatukas asuv Kalamatsi on vahva mängumaa.

Eriolukorra esimene nädal oli ettevõttele muidugi paras šokk. Kui seni läks pool kaubast kauplustele ja teine restoranidele, siis viimaste tellimused kadusid peaaegu täiesti. Kaupluste omad vähenesid tuntavalt. „Pidime uue olukorraga kohanema,” tõdes Aita.

Koostöö Põhjakaga

Kalamatsi hea koostööpartner on olnud Mäekülas asuv Põhjaka Mõisa restoran. Mõlemad ettevõtted asusid kriisiolukorras oma kliente isiklikult üles otsima. „Nende leib, pasteet, kimchi ja keeks sobivad meie toodetega ideaalselt,” sõnas Aita.

Ühine pakkumine ja valiku mitmekesisus on Kalamatsi e-poe tellijatele kaalukas lisaväärtus. Põhjaka omakorda võttis oma klientidele kaasa Kalamatsi tooteid. Läinud nädalal tegid Põhjaka mehed viimase pakiringi ja asusid restorani avamisele keskenduma.

„Varem pole me kunagi oma e-poe tellimusi inimestele koju kätte viinud,” rääkis Aita.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles