Pandeemia muudab autotööstust täielikult (7)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Porschede tehas Stuttgardis Saksamaal. Euroopas on tehaste sulgemine väga kallis.
Porschede tehas Stuttgardis Saksamaal. Euroopas on tehaste sulgemine väga kallis. Foto: THOMAS KIENZLE/AFP

Autotööstus oli raskustes juba enne koroonakriisi puhkemist, aga kriisist vabanemine ei too tööstusharule mitte kergendust, vaid täieliku muutumise. Kokku kukkunud müügiarvude tõttu võidakse sulgeda tehaseid ja teha ülevõtmisi, aga ka sillutada teed elektriautode võidukäigule.

Kõige drastilisem müügiarvude langus tuli Suurbritanniast, kus aprillis kukkus müük 97 protsenti ja tegemist oli halvima kuuga alates 1946. aastast. Aasta paistab tulevat kolme aastakümne kehvim. Olematud müügiarvud on ka enamikus Euroopa riikides ja Põhja-Ameerikas.

Kriisist väljumine ei tähenda aga, et edaspidine saab olema roosiline. Ühest küljest võivad inimesed vähem sõitma hakata, sest on aru saadud, kui palju võidakse teha kodunt. Teisalt jälle võidakse hakata täistuubitud bussidele eelistama just autosid.

«Nüüd on olukord tõeliselt darvinistlik: usutakse, et tööstus korraldab ennast ümber nii, et see puudutab sügavalt kaheksat miljonit inimest, kes töötavad autotööstuses üle maailma,» kirjutab The New York Times.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles