Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Säästlik perepaat sportliku matkapaadi maski taga

Copy
Nordkapp Grand Coupe roolimaja esiklaas on ettepoole kaldu nagu töölaevadel, vöörikajuti külgaknad aga lubavad voodis pikutades veepiirilt välja vaadata.
Nordkapp Grand Coupe roolimaja esiklaas on ettepoole kaldu nagu töölaevadel, vöörikajuti külgaknad aga lubavad voodis pikutades veepiirilt välja vaadata. Foto: Sander Ilvest

Nii võib öelda Premium Boatsi esitluspaadi Nordkapp Gran Coupe 905 kohta. See merekindel külma ilma kalapaat sobib kogu pere kämperiks rannalähedastel merematkadel.

Esmamulje Gran Coupe 905-ga maikuiselt jahedal Tallinna lahel tiirutades oli – tavaline hea juhitavusega moodne mootorpaat. Lähemal tutvumisel hakkasid ilmnema detailid. Näiteks elektrivintsiga ahtriankur, dušš ujumisplatvormil, elektrimootoriga liikuv katus või esiklaasi ventilatsioon. Plastkerega ja kinnise roolimajaga Gran Coupe on mootorpaat, mis püüab koondada ühte veesõidukisse erinevaid funktsioone. Merekindel külma-ilma kalapaat, mis sobib kogupere kämperiks rannalähedastel merematkadel ning võib täita suvise veespordi- ja päevitamispaadi osa.

Norra mõtteviisi kompromissitud kompromissid

Paatide-purjekate maailmas on erineva otstarbega sõidukeid lõputult ning mudelite valik suurusjärgu võrra laiem kui autotööstuses – üheinimese kummipaatidest oligarhide ujuvate paleedeni. Kümnemeetrine Cran Coupe on laiatarbepaatide hulgas keskmise suurusega, mistõttu on norra laevaarhitekt Espen Thorup pidanud tegema palju kompromisse. Tahad odavamat hinda, tuleb teha madalam kajut, tahad väiksemat kütusekulu, tuleb vähendada paadi kaalu.

Olen koos Espeniga testinud mitmeid tema varasemaid ujuvaid teoseid ning hakkan aru saama norraka praktilisest mõtteviisist. Põhjamaises kliimas peab paat kaitsma sõitjaid eelkõige külma, tuule, vihma, lörtsi ning teravate lainete eest.

Tagasi üles