Birgit Lao: haridus kui Eesti müügiartikkel

Copy
Birgit Lao.
Birgit Lao. Foto: JAANUS LENSMENT/POSTIMEES/PM/SCANPIX BALTICS

Eestis antav haridus on maailma tipus ja selle vastu on väga suur huvi üle kogu maailma. Kuidas tugevdada hariduse positiivset kuvandit ja toetada nii Eesti haridustoodete-ja teenuste müüki, arutleb Innove tegevjuht Birgit Lao.

Eestist on välja kasvanud maailmas üha enam tuntust koguvad idufirmad. Siin loodud idufirmade arv on elaniku kohta üks maailma suurimaid. Mis on selle kõige taga? Üheks põhjuseks on Eesti tugev haridussüsteem.

Selleks, et digi- ja rohelise riigi kõrval saaks kolmanda sambana tuntuks ka haridus, oleme loonud haridusbrändi Education Nation – maailma nutikaimate inimeste jaoks. Vaadakem tulemusi: PISA-test on juba aastaid näidanud, et Eesti 15-aastased õpilased on Euroopa parimad ja maailma tipus. Seda nii põhivaldkondades matemaatikas, lugemises, loodusteadustes kui ka finantskirjaoskuses. Eestis on tugevad ülikoolid, meie digiinnovatsioon on maailmale eeskujuks ja koroonakriisi ajal näitasime, et tänu varasematele reformidele suudame väga kiiresti distantsõppele üle minna.

Idee haridust süstemaatiliselt turustama hakata tekkis 2018. aastal vestluses peaministriga. Meil on küll väga tugev digilugu, aga puudub narratiiv, et see on saanud alguse justnimelt tugevast haridusest.

Tagasi üles