Endine vormel 1 mootoriinsener aitab eestlasel ehitada uut võidusõiduautot

Henry Lääne
Copy
Uus neljarattaline põrguline all, vana peal, sõitja ees: Janno Liguri värske Škoda Fabia näeb välja nagu R5-ralliauto. Ka nii mõnigi detail pärineb R5-masinalt, näiteks tagaspoiler.
Uus neljarattaline põrguline all, vana peal, sõitja ees: Janno Liguri värske Škoda Fabia näeb välja nagu R5-ralliauto. Ka nii mõnigi detail pärineb R5-masinalt, näiteks tagaspoiler. Foto: Elmo Riig

Eesti parim rallikrossisõitja Janno Ligur tunneb oma Karksi-Nuias asuvas töökojas puhkavat uut Škoda Fabiat vaadates uhkust. «Vana auto valmimise juures olin isa kõrval õpipoiss, uue masina puhul tegin päris palju tööd ise. Isa on kõrvalt juhendanud, aga enamasti on minu käed pidevalt küljes olnud,» ütleb ta.

Aastatega EM-sarja S1600-klassis viis poodiumikohta saavutanud Ligur sõitis möödunud hooaegadel samuti Fabiaga, mis valmis 2012. aasta sügisel. Võimaluste ja teadmiste piires autot küll arendati, kuid uus neljarattaline põrguline on kahtlemata samm edasi.

Ligur on viinud värske Fabia korduvalt ringrajale perutama, katsetades autot Riias. «Esimesest ringist alates oli tunne, nagu sõidaks põhimõtteliselt vana masinaga,» ütleb ta – rooli taga tundnud ta end kohe mugavalt. «See on täpselt minu järgi ehitatud, aga sain kohe aru, et uus auto on stabiilsem, keerab kurvi paremini ja kiirendusvõime on väga hea. See on meie jaoks oluline, sest start on rallikrossis kõige alus.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles