Teemandiäri jooksis koroonakriisis täielikult kinni

Erik Aru
, BNSi ja Postimehe majandustoimetuse juht
Copy
Maailma suuruselt teine lihvimata teemant Sewelo.
Maailma suuruselt teine lihvimata teemant Sewelo. Foto: Lucara Diamond

Aastakümneid hoolikalt paika timmitud teemandisektori ärimudel jooksis koroonaviiruse kriisis täielikult kinni.

Vastupidi paljudele teistele harudele ei saa selles äris kuigivõrd loota ka veebimüügile – üle 90 protsendi teemantidest müüdi enne pandeemiat füüsilistes poodides. Lõppkasutajale on turundusega selgeks tehtud, et teemant on väärtuslik ja haruldane kaup, mistõttu naljalt keegi seda enne nägemata ning katsumata ei osta. Veelgi enam, teemanti pole inimeste kontaktide ja ühelt teisele edasi andmata võimalik ka müügikõlbulikuks muuta.

Nii peatuski koroonapandeemia ohjeldamise piirangute kerkides sisuliselt kogu majandusharu. «Kõiki mõjutas. Mitte keegi ei jäänud puutumata,» ütles teemandikontserni De Beers tarbijate ja brändide juht Stephen Lussier ajalehele Financial Times.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles