Politsei on tänavu tabanud kümme joobes veesõidukijuhti

Andres Einmann
Copy
Veepolitsei kaater.
Veepolitsei kaater. Foto: Lääne prefektuur

Politsei- ja piirivalveameti ametnikud on sel aastal tabanud kümme joobes veesõidukijuhti, mida on võrreldes eelmise aastaga vähem.

Eelmisel aastal jäi aasta algusest kuni jaanipäevani politsienikele vahele 13 veesõidukijuhti, tänavu on neid sama perioodi jooksul olnud kolme võrra vähem, ütles politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Britta Sepp.

Politsei statistika ei tee vahet, kas purjuspäi tabatud veesõiduki juht on teenusepakkuja ehk veab reisijaid või on tegemist oma isiklikul veesõidukil purjutanud juhiga.

Küll aga teeb neil vahet seadus. Nimelt kehtib reisijaid vedavale veesõidukijuhile alkoholi suhtes nulltolerants. Muu veesõiduki juhile on lubatud kuni 0,5 promilliga.

Politsei takistas reisilaeva purjus kaptenite mereleminekut

Reisilaev Monica ei saanud eile Naissaarelt väljuda, kuna laeva kapten oli ennast purjuspäi vigastanud. Laeva juhtumiseks ei olnud piisavalt kained ka laeva tüürimees ega mandrilt kohale saabunud asenduskapten.

Põhja prefektuuri operatiivjuhi Urmet Tambre sõnul sai politsei pühapäeva hommikul kell 8.10 väljakutse Naissaarele, kus üks alkoholi tarvitanud mees oli kukkunud ja saanud peavigastuse. Saarele saabunud politsei- ja piirivalveameti (PPA) kaater toimetas mehe mandrile ja andis üle kiirabile. Muuhulgas selgus, et tegu on reisilaeva Monica kapteniga, kes pidanuks kella 15 ajal Naissaarelt umbes poolsada inimest tagasi mandrile sõidutama. Pärast kapteni maismaale toomist võttis juhtimise üle Monica tüürimees seniks, kuni maismaalt toodi saarele spetsiaalselt asenduskapten.

Enne kella 15 läks PPA kaater tagasi Naissaarele selgitama, kas ja kuidas saarel olijad mandrile saavad. Selgus, et tüürimees oli enne asenduskapteni saabumist ennast teenistusest kõrvaldanud ja tarbinud pärast seda alkoholi.

Politsei kontrollis ka maismaalt saabunud asenduskapteni kainust ning selgus, et ka tema oli alkoholi tarvitanud. Politseinikud selgitasid, et sellises seisundis laeva juhtida ei saa ning seetõttu takistasid tal rooli minemast.

Saarele oli naasnud ka hommikul vigastada saanud kapten, kes pakkus, et küllap võib ta juba ise nüüd rooli minna. Kella 15.30 oli tal endiselt alkoholi tarvitamise tunnused ning politseinikud takistasid tal sõitu minemast. Samuti kontrolliti kella 15.30 paiku uuesti asenduskapteni joovet, kuid endiselt olid tal jääknähud ja rooli teda ei lubatud.

Reisilaev Monica reisijatele pakuti võimalust suunduda tagasi maismaale reisilaev Katariinaga, kuna oli selgusetu, millal Monica saab reisi jätkata.

PPA kaater oli valves kuni reisilaev Monica asenduskapteni kainenemiseni. Kella 17 paiku kontrolliti uuesti maismaalt saabunud asenduskapteni kainust. Selleks ajaks oli mees kainenenud – tal ei tuvastatud alkoholijoovet ning tal lubati minna laeva juhtima. Samuti kontrolliti kolme teise meeskonnaliikme (ükski neist ei olnud nimetatud kapten) kainust – nad kõik olid kained.

Tambre rõhutas, et reisilaevade kaptenitel on suur vastutus kõigi reisijate turvalisuse tagamisel, mistõttu kehtib laeva alkoholijoobes juhtimisele nulltolerants. Antud juhtumi puhul õnnestus ennetada ohtu, tänu millele ei jõutud rikkumist toime panna ning sestap ei määratud ka karistust.

Isegi juhul, kui tervis ja enesetunne on pärast alkoholi tarbimist hea ning tundub, et ollakse kained, tuleks alati enne mistahes liiklusvahendiga sõitma asumist kainuses veenduda. Näiteks on kainuse kontrollil abiks ka kodused alkomeetrid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles