Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Vormsi kandis üle parda kukkunud kapteni otsingud ei kandnud vilja (1)

Copy
Foto on illustreeriv
Foto on illustreeriv Foto: Konstantin Sednev

Täna pärastlõunal sai häirekeskus teate Dirhami ja Haapsalu vahel seilanud purjelaevast, millelt kukkus üle parda mees, kes jäi kadunuks. Sündmusele reageerisid nii PPA laevastik, Kärdla merepäästjad kui ka lennusalga kopter. Meest ei ole seni leitud.

Neljapäeval kella 12.50 ajal teatas Dirhamist Haapsalu poole teel olnud Eesti purjelaeval olnud mees, et temaga koos laeval olnud teine mees kukkus üle parda. «Merevalvekeskusele andis ta teada, et nägi silmanurgast kukkumist, inimest vees ei näe, kuid üritab purjed maha saada. Samuti ütles ta, et vette kukkunud mehel, kes oli ühtlasi ka laeva kapten, ei olnud seljas päästevesti,» rääkis PPA mereturvalisuse grupi juht Marge Kohtla. Kohtla sõnul ei osanud teataja anda ka purjelaeva koordinaate. «Õnneks suutsime purjeka asukoha siiski kindlaks teha, kasutades selleks radaripilti, aga ka telefoni positsioneerimist,» selgitas Kohtla.

Sündmusele reageeris koheselt läheduses olnud PPA laev Kindral Kurvits, kes oli ise piirkonnas liikudes purjelaeva varem märganud. «Kindral Kurvitsa operatiivpaadid asusid meest otsima. Kella 13.19 ajal jõudsid sündmuskohale Kärdla merepäästjad mootorpaadiga Kessu ning kella 13.30 paiku hakkas ala üle kontrollima ka lennusalga kopter,» rääkis Kohtla.

Marge Kohtla ütles, et otsingud piirkonnas jätkusid veel õhtulgi, kuid kella 19 ajal aktiivsed otsingud lõpetati. Kohtla sõnul pole enam paraku suurt lootust, et mees leitaks elusana. «Kuigi on suvi, on veetemperatuur piirkonnas hetkel umbes 15-16 kraadi ja sellises vees peab inimene tegelikult vastu vaid umbes tund aega,» lausus Kohtla.

Kuigi see ei ole kohustuslik, soovitab Kohtla merele minnes siiski alati päästevesti selga panna. «Vette kukkudes kergendab see kindlasti ka inimese otsimist, sest erksavärviline vest on kaugele näha,« tõi ta välja. Meresõitudel on Kohtla sõnul hästi oluline pidevalt vahti pidada ning jälgida sealhulgas ka veesõiduki asukohta. «Merel enda asukoha teadmine on väga oluline just hädaolukorras, et abi saaks tulla võimalikult kiirelt. Veesõidukil peaks olema lisaks kaptenile vähemalt üks reisija, kellel on olemas teadmised veesõiduki juhtimisest, navigeerimisest ja üldisest ohutusest,» ütles Kohtla.

Politseinikud aitasid purjelaeva ankrusse saada ja kella 17 ajal aluse Haapsalu sadamasse pukseerida. Õnnetusest teada andnud mehega oli kõik korras ja meedikute abi ta ei vajanud.

Õnnetuse hetkel oli merel hea nähtavus, üsna tugev läänekaare tuul, laine kõrgus umbes 1,5 meetrit.  

Võimalikud edasised otsingutegevused otsustatakse homme.

Facebooki grupis OPEROG Operatiivne Otsingugrupp kirjutati, et nende koostööpartneri mõõdistuslaev suundus eile kell 22.05 merepõhja sonauuringu tegemiseks. Sukeldumisvalmiduses oli kaks tuukrit, kuid sukeldumist vajavat objekti sonariekraanilt ei avastatud. Kell 6.20 merel sonariuuring lõpetati ja mõõdistuslaeva kapten asus salvestatud andmeid veelkord läbi töötama. Otsingupiirkonnas on sügavus 5-8 meetrit, põhi kivine, sealhulgas esineb pooleteise meetrise läbimõõduga kive.

Merre kukkunud kapteni sõbrad ja lähedased on kontrollinud jalgsi ja ATV-dega Telise neeme - Hara neeme vahelist rannikuäärt.

Reede hommikul teatas PPA mereturvalisuse grupi juht Marge Kohtla: «Vette kukkunud ja kadunuks jäänud mehe otsingud täna jätkuvad. Merel hakkab ala läbi kammima PPA laev Kindral Kurvits ning õhust kontrollib piirkonda lennusalga lennuk. Purjelaeva pardal olid 28- ja 32-aastane mees, mõlemad Eesti kodanikud. Vette kukkus ja kadunuks jäi 32-aastane mees.»

Tagasi üles