Rail Baltic pole otstarbekas ega loodussäästlik, kirjutavad Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektor, teedeinsener Ain Kendra ja bioloogiadoktor, Eesti Looduskaitse Seltsi president Toomas Tiivel.
Tellijale
Ain Kendra ja Toomas Tiivel: Rail Balticu vead (36)
Keegi ei vaidle selle üle, kas Eestile on vaja korralikku ja tänapäevast raudteeühendust. See on päevselge. Küsimus ei ole seega mitte «mida», vaid «millist, millise hinnaga ja mille arvelt». Kui suur ja mastaapne see parem ja vajalik on? Hind ei ole mõõdetav ainult rahas.
Sadu suurprojekte uurinud Bent Flybjergi arvates on üks tüüpilisi vigu, mille tõttu projektid ebaõnnestuvad, et juba alustatud projekti puhul ei testita pidevalt, kas pika ettevalmistusaja jooksul muutunud väliskeskkond õigustab sama viisi jätkamist.