Vene paaditööstus järgib Soome eeskuju: säästlik vabaajapaat Victory V 570 Open (2)

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Paat võib pardale võtta kuni 6 inimest, kuid istekohti, mille vahel valida, on rohkemgi.
Paat võib pardale võtta kuni 6 inimest, kuid istekohti, mille vahel valida, on rohkemgi. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Jaapani mootorist, USA elektroonikast ja vene alumiiniumist koosnev komplekt täidab pühapäevapaadisõitja unistused soodsa hinnaga.

Vanakooli paadirahvas mäletab alumiiniumist kokku needitud kolisevat vene paati «Progress». Seda kasutati kalastamiseks, teadustööks, korravalveks, vetelpäästeks, veesuusatamiseks ja muukski, sest teisi polnud. Hiljuti Kakumäel proovisõidule viidud vene alumiiniumpaat Victory V 570 Open sobib samuti kõigiks mainitud tegevusteks, kuid nõukaaegsest kirvetööst on asi kaugel. Sirgete külgede ja korrektsete keevisõmblustega neljamillimeetrisest alumiiniumist kerele on lisatud klaasplastist tekiehitised ja kunstnahast istmepadjad, põrandal on vaibad ning kõrge tent muudab paadi mõne hetkega tuule- ja vihmakindlaks.

Victory 570ga udus või hämaras kohtudes võib seda kergesti mõneks Soome paaditööstuse peavoolutooteks pidada. Kerejoonte ja sõiduasendi sarnasus Yamarin Cross 570 BR või Buster XLga on silmatorkavad; tekib küsimus, kas vene inseneridel tuli juhuslikult nii välja või käidi naabrite juures õppimas. Mootor on Jaapanist, pardaelektroonika USAst, muu garnituur Itaaliast. Kogutulemus on aga rahuldav ning kui jätta tähelepanuta Venemaa toodangu maineküsimus ning üksikud vene paadiehituse eripärad pisidetailides, võib Victory hinna ja kvaliteedi suhte üsna konkurentsivõimeliseks hinnata. V 570 hind 130-hobujõulise mootoriga algab 30 tuhandest eurost. Samasuguste näitajatega Soome paadi eest tuleb maksta kolmandiku võrra rohkem.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles