Raudteede elektrifitseerimine tasub end igal juhul ära ja liiklus maanteedel sellest ei kannata, kirjutab majandus- ja taristuminister Taavi Aas (Keskerakond).
Taavi Aas: Tallinnast Tartusse tunni ja 44 minutiga (7)
Mootor Grupi esindaja Ingmar Roosi hiljuti ilmunud arvamuslugu raudtee elektrifitseerimise mõttetusest («Reisisihita rong», PM 3.09) sisaldab mitmeid faktivigu, mida on tarvis parandada. Eesti riigil on elektriraudtee küsimuses kaks põhilist lähtekohta. Esiteks, raudtee tuleb viia elektri alla just selleks, et saavutada tulevikus CO2-vaba transpordisüsteem. Teiseks, maanteid ja raudteid arendatakse paralleelselt ja üks ei välista teist.
Euroopa liikmesriikide vahel on kokku lepitud ambitsioonikas plaan kasvuhoone- ja muude heitgaaside vähendamiseks. Kuna Eesti transport on endiselt väga saastav, peame tegema suuri muudatusi, et märgatavalt vähendada transpordi kasvuhoonegaaside heidet ja suurendada energiasäästu. Eestil tuleb 2030. aastaks vähendada heidet 13 protsendi võrra võrreldes 2005. aastaga. Nõue võib selle aasta septembris veelgi karmistuda. ELi roheleppe eesmärk on vähendada transpordi keskkonnamõju 2050. aastaks 90 protsendi võrra.