HARIDUS JA TEADUS Riin Seema: lastele on normaalseks arenguks vajalik digivaene keskkond (2)

Riin Seema
, TLÜ haridusteaduste instituudi pedagoogilise nõustamise dotsent
Copy
Riin Seema
Riin Seema Foto: Erakogu

Personaliseeritud õppe idee kirjutati haridusstrateegiasse, vaatamata arengupsühholoogide ja kasvatusteadlaste vastuseisule, kirjutab Tallinna Ülikooli pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema.

Digimängud ja programmid on üles ehitatud põhimõttel, et püüda kasutaja tähelepanu, et ta kasutaks sagedamini ja kauem. Digiettevõtetele on sedalaadi programmide ja mängude loomine suur äri ning samas on see kulu riigile. Riigil pole raha õpetajate jaoks, kuid maailma kõige targem rahvas otsib abi tehisintellektist.

Digivahendite ja mängude sõltuvust tekitav mõju on teaduslikult kindlaks tehtud. Digimängusõltuvus (gaming disorder), mis tähendab sõltuvust digi- või videomängust, on 2018. aastast Rahvusvahelise Terviseorganisatsiooni (WHO) ametlike haiguste nimekirjas. Maailmas on näiteid, kus lapsevanemad näljutasid surnuks oma lapse, sest toitsid virtuaalset last, ja juhtumeid lastest, kes tapsid oma vanemad, sest need ei lubanud arvutiga mängida.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles