Õpetus sellest, kuidas näha muusikat ja kuulda balletti

Esme Kassak
Copy
«Balanchine nõudis meilt oma südamlikul ja kannatlikul moel briljantsust. Täielikku keskendumist, energiat ja püüdlust kõiges, mida tegime. Olgu selleks žest, hüpe või üle lava kõndimine. Iga detail oli oluline,» meenutab Viki Psihoyos, kes alustas kuulsa balletiuuendaja juures tantsimist 17-aastaselt. «Serenaad» oli üks tema lemmiklavastusi, nüüd aitab ta selle lavale seada Estonias.
«Balanchine nõudis meilt oma südamlikul ja kannatlikul moel briljantsust. Täielikku keskendumist, energiat ja püüdlust kõiges, mida tegime. Olgu selleks žest, hüpe või üle lava kõndimine. Iga detail oli oluline,» meenutab Viki Psihoyos, kes alustas kuulsa balletiuuendaja juures tantsimist 17-aastaselt. «Serenaad» oli üks tema lemmiklavastusi, nüüd aitab ta selle lavale seada Estonias. Foto: Rünno Lahesoo

Lavastaja ja balletiõpetaja Viki Psihoyos külastab Eestit juba neljandat korda, iga kord teoksil mõni põnev balletialane koostöö. Viimased nädalad on Viki Psihoyos valmistanud ette Eesti Rahvusballeti tantsijaid, et tuua 20. novembril lavale George Balanchine’i legendaarne «Serenaad».

Lavastaja ja balletiõpetaja Viki Psihoyos külastab Eestit juba neljandat korda. Intervjuus räägib ta, mis juhtus ja juhtub balletielus koroona ajal, kuidas mõjutas Trumpi kaotus inimesi Ameerikas ning mis põhiline - kes oli tema õpetaja George Balanchine ning kuidas see mees on maailma balletti mõjutanud. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles