Vähiliidule 100 000 eurot annetanud ettevõtja: see oli isiklik puudutus (2)

Meinhard Pulk
, reporter
Copy
Olav Miil
Olav Miil Foto: Elmo Riig / Sakala

Eelmisel nädalal Eesti Vähiliidule rekordilise, 100 000 euro suuruse annetuse teinud ettevõtja Olav Miil põhjendas seda isikliku puudutusega. «See tekkis reaktsioonina tublide Eesti naiste kleidioksjoni kampaaniale, mida meedias märkasin,» lausus ta.

Vähiliidu prioriteet on sel aastal osta mammograafiabussi uus kaasaegne 3D mammograaf, et jätkuksid rinnavähi sõeluuringud Eestimaa väikelinnades. Kampaaniaga «Terve Eestiga vähi vastu» kogus liit 50 000 eurot. Heategevusliku kleidioksjoniga 500Kleiti teeniti vähiliidule uue 3D mammograafi ostuks üle 30 000 euro.

Miili sõnul väärivad suurt tänu nii kleidioksjoni korraldajad kui ka kleitide annetajad ja ostjad.

«Vähiravi toetuseks on kümned tuhanded inimesed annetanud ja antud on ka suuremaid summasid. Mul on hea meel, kui see - mammograafi ost ja muud tegevused sellega seoses - aitavad kaasa haiguse avastamisele võimalikult varajases faasis,» ütles kinnisvaraarenduse ja praamiäriga rikkust kogunud Miil.

10 aasta jooksul on vähiliidu bussis käinud uuringutel üle 70 000 naise, kellest 298-l on avastatud rinnavähk. 85 protsendil on avastatud vähk varajases staadiumis ja neid on saadud seetõttu tervistavalt ravida.

Tagasi üles