Kas disaini džinn täidab näitusekülastaja soovid?

, disainer
Copy
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uue püsiekspositsiooni «Sissejuhatus Eesti disaini» näitusevaade.  Fotod: Hedi Jaansoo / Eero Vabamägi
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uue püsiekspositsiooni «Sissejuhatus Eesti disaini» näitusevaade. Fotod: Hedi Jaansoo / Eero Vabamägi Foto: Hedi Jaansoo

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uus püsiekspositsioon «Sissejuhatus Eesti disaini» annab ülevaate meie materiaalset kultuuri enim mõjutanud hoovustest alates 20. sajandi algupoolest.

Iga Lorupi karahvini, Lutheri tooli, Vasara emailkannu ja Tarbeklaasi vaasi taga on inimene. Keegi, kes omandas (rakendus)kunsti hariduse ja pühendas sellele oma elu. Seeriatoodang pole anonüümsete kätepaaride orjatöö, vaid kõige taga on kellegi mõte, kirg, visioonid ja ponnistused. Disain on ajastu märk.

Rääkides minevikust, räägime tegelikult minevikku tähistavatest asjadest. Sedasi on näiteks sektsioonkapp, polümeerist Vigri ja Vana Toomase lamp ühed püsivamad nõukogude aja monumendid, mida niisama naljalt ei giljotineeri nagu pronksist Leninit, Stalinit ja Kingisseppa. Iga ajastu kätkeb disaini oma elutunnetuse ja seetõttu on paljud disainibutiigid muutunud lausa elustiilipoodideks. «Sissejuhatus Eesti disaini» joonistab hästi välja disaini allumatu natuuri. Iga ajastu loob disainile omad ootused ja põhimõtted.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles