HARIDUS JA TEADUS Mihkel Kunnus: analooglapsukeste pimesooleturism e-riiki

Mihkel Kunnus
, toimetaja
Copy
Fookuse Hariduse ja teaduse toimetaja Mihkel Kunnus.
Fookuse Hariduse ja teaduse toimetaja Mihkel Kunnus. Foto: Konstantin Sednev

Digividinate pealetung igasse eluvaldkonda lööb ootamatult teravalt üldise tervise pihta ning sellega peavad ka koolid arvestama, annab mõista toimetaja Mihkel Kunnus.

Inimesele, lapsele veel eriti, meeldivad muljed ja vaatepildi kiire vaheldumine. Üldiselt on ta pidanud selle iha rahuldamiseks ringi jooksma, turnima, pugema, ronima ja tuuseldama. Ekraanid võimaldavad sama elamust mugavalt paigal istudes.

Ühest küljest on see tore – eriti veel aeglasematele ja rahunenumatele täiskasvanutele, kes lastel silma peavad peal hoidma –, aga sellel on mõned planeerimatud kõrvalmõjud. Nimelt kaovad ära kõik need positiivsed ja arendavad kõrvalmõjud, mis traditsioonilises analoogmaailmas muljetejahil olid.

Õues karjas mängides saadi vahel küll vopse ja marrastusi, mindi tülli ja kakeldigi, aga arenes koordinatsioon, lihased, süda ja kopsud, arenes empaatia ja sotsiaalsed oskused, arenes vaim ja arenes aju, treenitud sai immuunsüsteem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles