HARIDUS JA TEADUS Riin Seema, Kadi Lukanenok: koduülesanded esimeses klassis aitaks ennetada digisõltuvust (4)

Copy
Tollane 1. klassi õpilane Annabel õppimas eelmisel varakevadel esimese pandeemiapuhangu ajal kodus järgmiseks päevaks antud ülesandeid.
Tollane 1. klassi õpilane Annabel õppimas eelmisel varakevadel esimese pandeemiapuhangu ajal kodus järgmiseks päevaks antud ülesandeid. Foto: Tairo Lutter

Mõistlikus mahus eakohased kodused ülesanded tuleks «rehabiliteerida», sest neist on palju kasu, sealhulgas nutisõltuvuse ennetamisel, leiavad Tallinna Ülikooli õppejõud Riin Seema ja Kadi Lukanenok.

Kaasavas hariduses on vanem see, kes otsustab, millises klassis tema laps käib. Seega on vanemal tarvis võtta vastutus ning juba lapse esimesest klassist alates teha õpetajaga koostööd lapse õpetamisel ja kasvatamisel.

Esimeses klassis koduülesandeid keelav seadus on ajale jalgu jäänud. Kodutöödesse mustvalge ja keelava suhtumise asemel on muutunud olulisemaks küsimus, milliseid koduülesandeid tasub lastele anda ja millisel eesmärgil seda teha. Ea- ja jõukohased algklassilaste kodutööd võiks aidata kaasa kaasava hariduse rakendamisele, laste õpioskuste kujunemisele ning laste ja vanemate omavahelisele suhtlusele ja koosolemisele. Esimese klassi õpilastele koju antavad ülesanded võiks olla osa perekonna kaasamise ja nutisõltuvuse ennetamise projektist.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles