Järgmisel nädalal algavad Pärnu lahel jäämurdetööd

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitmeotstarbeline laev EVA-316.
Mitmeotstarbeline laev EVA-316. Foto: Liis Treimann

Jaanuari viimasel päeval algavad Pärnu lahel jäämurdetööd. Kui praegu on jää paksus kuni kümme sentimeetrit, siis on oodata jää paksenemist ja laienemist.

«Praegu on Pärnu lahel jää paksus kuskil kuni kümme sentimeetrit,» rääkis veeteede ameti talvise navigatsiooni talituse juhataja Martin Kaarjärv. «Jää läheb paksemaks. Praegu on külm ja jää kasvab üsna intensiivselt. Eks ta laieneb kah.»

Kaarjärv seletas, et jääennustuse järgi hakkab jää juba Pärnust Kihnu äärde välja jõudma.

«Praegu veel olud rasked ei ole, aga keegi ei tea, kui kaua külm püsib,» sõnas ta. «Eks tuul hakkab jääd vahepeal kokku ajama ja siis läheb raskemaks.»

Alates 6. veebruarist peab kõigil Pärnu sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja poolt teenindatavatel laevadel olema jääklass 1C Lloyd's Registri järgi või samaväärne teiste klassifikatsiooniühingute jääklass ja peamasina võimsus mitte vähem kui 1600 kW. Jäämurdja vedurlaev-pargas koosseise ei teeninda.

Pärnu ja Liivi lahele jäämurdetöid tegema planeeritud mitmeotstarbeline laev EVA-316 väljub Tallinnast 30. jaanuaril ja jõuab tööpiirkonda teisipäeval, 31. jaanuaril.

Kaarjärv rääkis, et Tallinna lähedal on vesi veel üsna soe. «Kunda sadamas sees on juba mingisugune jää olemas,» sõnas ta.

Seda, missugused on jääolud Läänemeres, saab vaadata siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles