Tehnoloogiahiiud võistlevad roheliseks saamise nimel

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Taastuvenergia nagu tuule- ja päikeseenergia tootmine tempokalt kasvamas, kuid see tempo on liiga aeglane, et vajadusi rahuldada.
Taastuvenergia nagu tuule- ja päikeseenergia tootmine tempokalt kasvamas, kuid see tempo on liiga aeglane, et vajadusi rahuldada. Foto: HECTOR RETAMAL/AFP

Möödunud detsembri ­alguses teatas internetikaubamaja Amazon, et on tõusnud maailma suurimaks taastuvenergia ostjaks ettevõtete seas ning varem püstitatud eesmärk – jõuda aastaks 2030 sajaprotsendilise taastuvenergia kasutamiseni – täidetakse ilmselt viis aastat varem, juba 2025. aastal.

Aga Amazon pole ainus. Peale Jeff Bezose asutatud interneti­firma, millest on praegu muu hulgas kasvanud üks suuremaid pilveteenuste pakkujaid maailmas, kasutavad Facebook, Google, Microsoft ja Apple enam kui 45 teravatt-tundi energiat aastas, mis on sama palju, kui tarbib Uus-Meremaa, kirjutab Financial Times.

See maht aga kasvab, sest tehis­intellekt ja masinõpe nõuavad üha rohkem arvutivõimsust.

Tehnoloogiahiidude roheliseks muutumist alustas otsingu­mootorifirma Google, kes sõlmis 2010. aastal esimese pikaajalise suuremahulise roheenergia ostu­lepingu.

«Kui üks juba alustas, hakkasid kõik teised järele tulema – nad jälgivad alati ­üksteist,» ütles energiakompanii ­Iberdrola globaalsete strateegiliste ­klientide üksuse juht Eduardo ­Insuna. Tehnoloogiagigantidele on pika­ajaliste fossiilsete kütuste vabade energialepingute ­sõlmimine oluline, sest nad ehitavad andme­keskusi, mis kestavad aastakümneid. «Neil on ka finantsvõimekust, mistõttu võtavad väljakutse vastu,» lisas ta.

Tehnoloogiaettevõtted mitte üksnes ei ole rohelise energia kasutamise eesotsas, vaid ka võistlevad üksteisega selles.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles