PPP-katseprojekt hüljati kui liiga kallis (26)

Henry-Laur Allik
Copy
Praeguse teehoiukava järgi peaks Eestis olema kolm neljarajalist maanteed 2035. aastal. Nende rahastus on veel lahtine. 
Praeguse teehoiukava järgi peaks Eestis olema kolm neljarajalist maanteed 2035. aastal. Nende rahastus on veel lahtine. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Valitsus otsustas Tallinna–Pärnu maantee 21,6- kilomeetrise PPP-katseprojektina (avaliku ja erasektori koostöös) mõeldud Nurme–Libatse lõigu neljarajaliseks välja ehitada hoopis riigieelarveliste vahenditega. Eelmise rahandusministri Martin Helme (EKRE) eestveetud rahastusmudeli tulevik neljarajaliste maanteede väljaehitamisel on hämar, kuna praegune valitsus eelistab seda teha eelkõige riigieelarve piires või laenu võttes.

PPP-koostööprojekt tähendab, et riik hangib riigihankega näiteks suure taristuinvesteeringu, millesse erasektori esindaja investeerib kohe ning riik ostab selle pikaaegse lepingu alusel välja. 2019. aasta detsembris kiitis eelmine valitsus heaks PPP põhimõtted ja juhised, mille alusel hakkab riik koostöös erasektoriga suuri taristuprojekte välja ehitama.

Riigi teehoiukava näeb ette, et 2030. aastaks ehitatakse neljarajaliseks Tallinna–Tartu ja Tallinna–Pärnu ning 2035. aastaks Tallinna–Narva maantee. Kokku lähevad kolm maanteed maksma 1,7 miljardit eurot.

PPP katsejänes pidi olema Tallinna–Pärnu maantee Nurme–Libat­se lõik, mille ehitus peaks algama 2023. aastal. Uus rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus (RE) pööras aga eelmise rahandusministri Martin Helme (EKRE) otsuse ümber ja nüüd on plaanis lõik valmis teha puhtalt riigi vahenditega.

Kommentaarid (26)
Copy
Tagasi üles