Anu Põdra seebi-skulptuurist sai esimene Eesti taies Tate’i muuseumi kogus

Janar Ala
, ajakirjanik
Copy
Anu Põder, «Keeled» (1998). Anu Põdra ülevaatenäitusel «Haprus on vaprus» Kumus 2017. 
Anu Põder, «Keeled» (1998). Anu Põdra ülevaatenäitusel «Haprus on vaprus» Kumus 2017. Foto: Hedi Jaanisoo. Eesti kunstimuuseumi loal

Skulptor Anu Põdra seebist installatsioon «Keeled (aktiveeritud versioon)» (1998) osteti maineka moodsa kunsti ­muuseumi Tate kunstikogusse. See on ühtlasi esimene Eesti kunstniku teos Suurbritannias asuva Tate’i kollektsioonis. Teose ost on järg Tate Moderni kuraatorite süsteemsele uurimistööle, mis algas II maailmasõja järgse Eesti kunsti kaardistamisest ja mille käigus kohtuti Eesti kunstnike ja kunstiteadlastega.

2018. aasta juulis võõrustas Eesti Kaasaegse Kunsti Arendus­keskus Tallinnas ­kõrgetasemelist Tate Moderni muuseumi ­kuraatorite ja Ida-Euroopa kunsti ostukomisjoni liikmete delegatsiooni. Ostukomisjoni kogunemisel Londonis otsustas muuseum kuraatorite soovitusel osta kogusse Anu Põdra teose. Nagu muuseumi ostude puhul on reegliks, teavitatakse avalikkust ostust alles siis, kui teos on füüsiliselt kogusse üle antud. Tate omandas 2018. aastal Vilniuses Balti triennaalil eksponeeritud teose originaalvormist tehtud tiraaži ning teose reprodutseerimisõiguse koos vormiga.

Anu Põder (1947–2013) oli Eesti skulptor ja installatsioonikunstnik, kelle loomingu vastu on viimase viie aasta jooksul hakatud rahvusvaheliselt järjest suuremat huvi tundma. Tema teoste hiljutisemates käsitlustes annab tooni feministlik vaatenurk. Anu Põder tegeles materjalide ja inimese elu ­hapruse ja kaduvuse teemadega, selle tõttu olid tema teostes materjalidena peamiselt kasutusel tekstiil, vaha, kips, seep, liim, plast ja puit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles