Tallinna lahe saarte reisijateveos valitseb kauboikapitalistlik vabaturumajandus

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Sunlinesi uus laev Venus Lennusadamas.
Sunlinesi uus laev Venus Lennusadamas. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Pealinnale lähimad saared on turistide seas populaarsed Aegna ja Naissaar. Erinevalt teistest korraldatud mandriühendusega saartest valitseb Tallinna lahe reisijateveos kauboikapitalistlik vabaturumajandus, kus riigi doteeritud liinid konkureerivad eraettevõtetega.

Kui Helsingi ja Stockholmi ümbruses on sadu turismisihtkohaks sobivaid saari, siis Tallinna lähistel pole merematkajal palju valikut. Prangli, Keri ja Pakrid jäävad kaugemale ja väiksemate paatidega sinna sõitmiseks peab hoolega ilma valima. Naissaar kuulub Viimsi vallale, Aegna on Tallinna kesklinna valitsuse haldusalas, linn tellib maksumaksja raha eest Aegnale ka reisilaevaliini, mille pileti hind on samas suurusjärgus eraettevõtete pakutavate kommertsliinidega.

«Aegna on üks Kesklinna varjatud pärlitest, mis väärib avastamist, ning seda tasubki eeloleval suvel teha, kui reisima ja puhkama ei saa kaugemale minna,» kutsus Tallinna Kesklinna vanem Monika Haukanõmm saart külastama. Ta rõhutas, et on valminud uus saare kaart, mis ühendab Aegna matkarajad ja militaarpärandi vaatamisväärsused. Ökosaarte projektiga korrastati saare jäätmemajandus, kaardistati matkarajad ja paigaldati infostendid. Linnaosavalitsus haldab ka ekskursioone ja noortelaagreid korraldavat Aegna loodusmaja. Kuidas huviline saarele pääseb ning millal korrastatakse Aegna sadam, soovitas Kesklinna vanem aga uurida Tallinna transpordiametist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles