Peeter Veegen: tromb maailmamajanduse aordis (4)

Peeter Veegen
, pensionärist visionäär, kaugsõidukapten
Copy
Peeter Veegen.
Peeter Veegen. Foto: Erakogu

Suessi kanali liivakaldasse kinnijooksnud konteinerilaev lõi mitmeks kuuks segi kogu maailma transpordilogistika. Peame mõtlema fundamentaalsetele põhjustele, mis meid on sellisesse olukorda viinud, kirjutab pensionärist visionäär, kaugsõidukapten Peeter Veegen.

Globaalne majandus on ­efektiivne ­rahaliselt, aga hukatuslik loodusele ja kliimale. Miks me veame tooraineid, valmistooteid ja toitu ühest maailma ­äärest teise, kui väga paljut võiks leida ­lähemalt? Globaalse logistika ­võtmesõna on komponentide tootmisele spetsialiseerumine eri riikides ja lõpptoote ­väljalase teistes. Siin on komponentide kohale­jõudmine õigel ajal otsustava ­tähtsusega. Karta võib, et konteinerilaeva liivasõit seiskas töö nii mõneski tehases. Tagajärgede klaarimisega tegelevad kindlustusseltsid, reederid, kaubasaajad/kaubasaatjad, ekspediitorid ja juristid aastaid.

Suurim probleem, mis meie kliimat, loodust ja tulevikku ohustab, on tarbimisorgia, mis on üles piitsutatud reklaamipoliitika ja turumajanduse konkurentsiga. Lihtsameelsele tarbijale tehakse selgeks, et võidab see, kellel on surres kõige rohkem asju; veidi jõukamaid meelitatakse maailma vallutama reisides.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles