Kesklinna tekivad uued rattasõiduvõimalused (1)

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Gonsiori tänava alguses tõstetakse bussiootepaviljonid rohkem tee keskjoone poole, nii et nende taga jääb ruumi nii jalgrattritele kui jalakäijatele.
Gonsiori tänava alguses tõstetakse bussiootepaviljonid rohkem tee keskjoone poole, nii et nende taga jääb ruumi nii jalgrattritele kui jalakäijatele. Foto: Sander Ilvest

Tallinna linn on asunud enneolematu otsustavusega rattasõiduvõimalusi parandama, võttes selleks ruumi nii autoteedelt kui ka parkimiskohtadelt.

Rattateede kampaaniaid on pealinnas olnud ka varem. Kui Edgar Savisaar veel linnapea oli, andis ta ükskord käsu, et olgu Tallinnas palju rattasõidukõlblikke teid. Tublid alluvad võtsid kätte ja asusid kõnniteedele jalgratta kujutisi joonistama. Üks selline näide on Suur-Ameerika tänav. Piktogrammid kulusid ajapikku asfaldilt maha, aga kesklinna suuna kõnnitee oli veel üsna hiljuti kirjas kui jalakäija- ja jalgrattatee.

Seekord on asjad teistmoodi. Olgu põhjuseks siis meeleheitlik katse rohelise pealinna tiitel lõpuks kätte saada, lähenevad valimised või arusaam, et järjest kasvavat autode hulka pole nagunii võimalik linnatänavatele ära mahutada, aga Gonsiori tänaval on kopp juba maasse löödud ja Maneeži ning Laikmaa tänava vahele jääval lõigul tõstetakse bussipeatused tee keskjoonele lähemale. Ära kaovad pikk bussitasku ja parempöörde rada ning bussid jagavad allesjäävaid sõiduradu teiste mootorsõidukitega.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles