:format(webp)/nginx/o/2021/08/05/13970228t1h6190.jpg)
Kuidas näevad välja vee silmad ja sõna jalad kuldaias? Noor moegeenius Karl Christoph Rebane näitab teed.
Eesti noor moekaardivägi on võimas. Ja ühe eredama tähena särab selles lennukas liigas Karl-Christophi Rebane (pildil). Äärmiselt tundlik, siiras, poeetiline, õrn ja detailidesse uppuv. Teisalt hulljulge, kõiki piire ületav ja moemaavärinaid esile kutsuv. Just nii põnevalt vastuoluline on tema looming.
Moevaatemäng oli tundlikult timmitud autori enda luulega, mis andis aimu moevaatemängu inspiratsiooni radadest ning rahvatantsuga Läki Tantsule rühmalt, kus Christoph ka ise varem viis aastat tantsis.
/nginx/o/2021/08/05/13970224t1h7da3.jpg)
Valguse eelis
«Ma tunnen, et oma moekunstis ma tahan sihtida modernsele etnograafiale,» põhjendas autor. Igal detailil loomingulises tervikus oli oma kindel koht ja tähendus kanda. «Mitte niiväga ristpistele, vaid mõelda, mida saab selle pärandiga tänases päevas teha!» Laval oli jääkidest tikandeid ja palju ootamatuid taaskasutuselemente, põhimõte, mis on Karl-Christoph Rebase loomingu juurde kuulunud algusest peale.
/nginx/o/2021/08/05/13970232t1haffc.jpg)
Etenduse toomine vabaõhulavale andis vaatajale loomuliku valguse eelise – valgusefektid pimedas saalis aitavad küll fookust koondada ning vahel ka elamust võimendada, kuid pahatihti oled siiski õnnetu, et kogu see aeganõudva käsitööna küpsenud detailirikas ilu poolhämaras ja paari sekundiga mööda vihises. Tahaks veel vaadata! Christophi pikk catwalk seda tõesti võimaldas. Tugevalt toetava helitausta lisas noore helilooja Karl Erik Laasi kirjutatud originaalmuusika.
:format(webp)/nginx/o/2021/08/05/13970228t1h6190.jpg)
/nginx/o/2021/08/06/13972880t1hfc72.jpg)
/nginx/o/2021/08/06/13972885t1h809e.jpg)
Show oli üles ehitatud kolmes osas. Esimene osa kandis nime udu, mis sai alguse autori lapsepõlve udustest sügishommikutest väikeses külas nimega Koidu. «Meie külas elas vähem kui kümme inimest, kellest seitse oli minu pere,» kirjeldas Christoph. «Ma olen õppinud hindama vaiksete hetkede ilu.»
/nginx/o/2021/08/05/13970225t1hb522.jpg)
Epp-Maria kantavad maalid
«Teine osa on ood Epp-Maria Kokamäe loomingule,» selgitas autor väga liigutatud toonil. «Mul oli vaja meelelahutusasju. Ema tõi mulle kümne aastasena Epp-Maria maaliga märkmiku, kus oli hunnik kritseldusi, palju lilli ja hästi klišee tekst sellest, et kõik on võimalik. Minu jaoks oli see sürreaalne. Olen kogu elu imetlenud seda, mida Epp-Maria teeb ja samas julgenud alati tahta võimatut. Läksin oma iidoli juurde, esitasin kavandid ja Epp-Maria kiitis need heaks. Juba see hetk ma mõtlesin – see ei ole võimalik! Aga õige pea pidin Epp-Maria maalitud pintsakupaneelidest tükke välja lõikama ja nüüd see pintsak on siin laval. Olin alati unistanud, et kui ma saaks kasvõi imeväikese maali ja siis mul oli neliteist maalitud paneeli!»
Kolmas osa kollektsioonist oli tagasivaade mõlemale vanaemale. Tagaaia olulisusele ühe inimese kujunemisel elus.
Endale omase täieliku vahetusega rääkis moelooja publikule ka seda, et mõni asi valmis alles vahetult enne lavale jõudmist ning viimastel öödel ei jäänud tal magamiseks mahti rohkem kui viis minutit. Et pea kõik tema sõbrad EKAst, huvitavad karakterid erinevas vanuses ning teised karakterid, kelle ta modellidena oma loomingut esitlema valis, said lava taga vähekese õmblustööga kaasa aidata.
/nginx/o/2021/08/05/13970227t1h2daa.jpg)
/nginx/o/2021/08/05/13970226t1h3594.jpg)
Sillerdav-paljastav etnograafia
Võluvalt, samas värskelt ja uljalt käidi ümber ajaloolise ainesega – pasteldest said kullakarva või vikerkaarevärvides helklevad jalanõud ning Haapsalu sallidest seksikad kleidid. Laval vaheldusid kunstimõõdet silmas pidades kavandatud vaatemängurõivad igati kantavate, tõsi küll, uljalt tähelepanu nõudvate jakkidega.
/nginx/o/2021/08/06/13972883t1h5cd2.jpg)
/nginx/o/2021/08/06/13972882t1h1277.jpg)
/nginx/o/2021/08/06/13972879t1h5fe1.jpg)
Vaid kaks aastat tagasi EKA lõpetanud Eesti moetalent Karl-Christoph Rebane on juba silma jäänud ka kodumaa moeareenilt kaugemal. Tema loomingut on kajastanud Vogue, i-D magazine, ta on võitnud Estonian Fashion Festivali ning tema teoseid on kandnud aukartust äratav nimistu staare. Talent ise on täis tulist tegutsemistahet ning kompromissitut loomingulist põlemist, aga oma natuurilt on ta jäänud täpselt samaks avara ja õrna hingega tundeküllaseks poisiks tillukesest külast. Kes oskab märgata ja tänulik olla nii suurte kui väikeste asjade eest.
«Kogu see kollektsioon Saving Lights for Later on austusavaldus ja tänusõnum minu emale,» rääkis Christoph emotsionaalselt. «Ta on lihtsalt imeline, et ma saan teha kõike seda, mida teen. Ja mu ema on uhkelt esireas.»
/nginx/o/2021/08/05/13970229t1h1d75.jpg)
/nginx/o/2021/08/05/13970231t1hd264.jpg)