Trammijuhtide tööd kontrollitakse GPSiga

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TTTK tehnikaosakonna juhataja Andres Arukivi näeb oma arvuti ekraanilt, kus GPSiga varustatud trammid parajasti asuvad ja millise kiirusega nad sõidavad.
TTTK tehnikaosakonna juhataja Andres Arukivi näeb oma arvuti ekraanilt, kus GPSiga varustatud trammid parajasti asuvad ja millise kiirusega nad sõidavad. Foto: Peeter Langovits

13 Tallinna trammi on varustatud sõidukite positsioneerimissüsteemiga Navirec, mis võimaldab reaalajas jälgida ühissõidukite liikumist ning vaadata ka nende liikumise ajalugu.

«See süsteem annab võimaluse reaalajas jälgida, kus iga tramm parajasti viibib. Ja tagantjärele on võimalik vaadata, kui kiiresti tramm mingisugusel lõigul sõitis.

Kui on juhtunud liiklusõnnetus või on mõni muu probleem, siis saab trammijuhi seletust nende andmetega võrrelda,» selgitas Tallinna Trammi- ja Trollikoondise (TTTK) tehnikaosakonna juhataja Andres Arukivi.

Navirec on paigaldatud 11 madalapõhjalisele trammile. «Nendega on see häda, et suuremal kiirusel tõuseb trammi madalapõhjalise osa esiots ülespoole. Ja kui samal ajal toimub mingi küljesuunaline liikumine, siis ongi tramm rööbastelt maas,» rääkis Arukivi.

Seade annab ühtlasi ka võimaluse jälgida, kuidas trammijuhid sõiduplaanist kinni peavad.
Praegu on sellega varustatud 13 trammi ja rohkem pole neid esialgu kavas paigaldada.
«Vaatame, kuidas see asi meil läheb. Võibolla paari-kolme kuu pärast on juba teised mõtted ja otsustame seda jätkata,» ütles Arukivi.

Peale trammide on Navirecidega varustatud ka TTTK tavasõidukid, millel on küljes ka kütuseandurid. See aitab autode kütusekulu kontrolli all hoida ja jälgida, et kütust kusagile kõrvale ei läheks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles