Jan Palmer: tuleviku lennufirmad on Google või Amazon

Krister Kivi
, ajakirjanik
Copy
Finnair plaanib tulevikus võtta kasutusele 19-kohalised elektrimootoriga lennukid, kuid Palmer ei usu, et akud suuremate lennukite jaoks peagi piisavalt kergeks saadakse. «Meie silmad seda ei näe,» ütleb ta. Peab siis pausi ja lisab kurvalt: «Minu silmad seda ei näe.»
Finnair plaanib tulevikus võtta kasutusele 19-kohalised elektrimootoriga lennukid, kuid Palmer ei usu, et akud suuremate lennukite jaoks peagi piisavalt kergeks saadakse. «Meie silmad seda ei näe,» ütleb ta. Peab siis pausi ja lisab kurvalt: «Minu silmad seda ei näe.» Foto: Remo Tõnismäe

Jan Palmeri ehk Palle juhitud Eesti riigile kuuluva lennukompanii Nordica tütarfirma Xfly on otsekui väike tiivuline kaamelon, kes poeb suurte lennufirmade nahka ja lendab siis nende eest.

TransNusa. Ямал. Vietnam Airlines. Otsekui kõike segi paiskav torm, mis võib kanda põhjamaale värvikirevaid linde kaugelt lõunast, on pikaleveninult pandeemiline õhustik paisanud Tallinna lennujaama parkimisplatsidele ootamatult eksootilisi külalisi Indoneesiast, Venemaalt ja Vietnamist.

Mida nad siin teevad, on teadmata – küllap lihtsalt ootavad paremaid aegu või teevad soodsa hinnaga tehnohooldust –, kuid üsna kindlalt ei ole nad Tallinna tulnud reisijaid tooma.

Ent uusi vedajaid võiks Tallinna tulla küll! Kui jätta arvestama liinid, millel lendavad Wizz Air ja Ryanair, on lennupiletihinnad Tallinna või Tallinnast pigem vägagi kõrged – selles võib igaüks veenduda, kui võrdleb Tallinna liinide hinnataset Riia ja Helsingi liinide omaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles