Tallinn hakkab liiklust analüüsima uudse transpordimudeli abil

Uwe Gnadenteich
, ajakirjanik
Copy
Tallinna transpordimudeli modelleerimisala.
Tallinna transpordimudeli modelleerimisala. Foto: Tallinna linnavalitsus

Tallinn on valmis sanud transpordimudeli, mis võimaldab analüüsida erinevaid stsenaariume liikluses ning tekkinud probleemidele lahendusi leida.

«See tööriist ennustab transpordiprobleeme ja võimaldab läbi mängida erinevaid stsenaariume. Kui näiteks on vaja mõni tee sulgeda, siis transpordimudel näitab, kuhu suunduvad sealsed transpordivood. See võimaldab aru saada ummikute tekkimise põhjustest ja leida nende lahendamiseks kõige efektiivsem viis,» rääkis abilinnapea Andrei Novikov.

«See annab ka vastuseid näiteks sellistele küsimustele, et kas tänane 2+2 Narva maantee võiks olla ka 1+1 sõidurajaga, ehk võimaldab analüüsida investeeringu põhjendatust ja sellega hoida oluliselt kokku raha ja muuta linnaruumi atraktiivsemaks ning samas mitte halvendada liiklejate olukorda,» lisas ta.

Transpordimudeli abil saab analüüsida ka linna ühistranspordi korraldust. «Meil on väga kaasaegne veerem, kuid ühistranspordivõrk on ajale jalgu jäänud. Kuidas seda kaasajastada, on omaette küsimus. Tallinn on suurem kui nii mõnigi väiksem omavalitsus ja sellepärast on ka neid mõjureid, mis ühe või teise otsuse tegemisel peaksid olema arvestatud, on siin hulga rohkem kui mujal,» selgitas Novikov.

Transpordimudeli modelleerimisalasse kuulub mitte ainult Tallinn, vaid ka Tallinna ringtee ala. «Keskmiselt iga kolmas-neljas auto sõidab hommikul Tallinna ja õhtul siit ära ja kindlasti mõjutab see oluliselt Tallinna-sisest liiklust,» ütles abilinnapea.

Transpordimudel arvestab Novikovi sõnul umbes 400 transpordipositsiooni. Sinna on haaratud 130 000 transporditeelõiku ja 51 000 sõlme. See arvestab erinevaid liikumisviise: tramm, troll, buss, rong, isiklik auto, ja umbes 12 erinevat kasutajagruppi. Kasutajagrupid on näiteks autoga tööl käivad inimesed, ilma autota tööl käivad inimesed, kodused, õpilased, üliõpilased, pensionärid. «Kõik on eraldi analüüsitud: kuhu, kuidas ja mis ajal nad liiguvad. Üks asi on tipptund, teine asi on tipptunniväline aeg. Igaühe puhul on välja toodud ka liikumise iseloom, lähtudes nende spetsiifilistest vajadustest,» selgitas Novikov.

Lähema poole aasta või aasta jooksul kavatseb transpordiamet läbi analüüsida kogu Tallinna liinivõrgu ja selle põhjal langetada tulevasi otsuseid liinivõrgu kohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles